سیاسی

در واکنش به قطعنامه شورای امنیت
انصارالله به اقدامات خود در دریای سرخ ادامه می دهد

انصارالله یمن اعلام کرد که به هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به سمت اسرائیل می‌روند ادامه می‌دهد.

میدل ایست نیوز: محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی انصارالله یمن روز پنجشنبه در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که این گروه به هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به سمت اسرائیل می‌روند ادامه می‌دهد.

به گزارش «آناتولی» این موضع گیری انصارالله در واکنش به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بود که در آن خواسته بود تا انصارالله حملات خود در دریای سرخ را متوقف کند.

عبدالسلام در پیام خود افزود: نزدیک به 100 روز پس از نسل کشی بی سابقه علیه مردم غزه، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای را به عنوان محکومیت عملیات در دریای سرخ به ما ارائه می دهد؛ این اقدام تنها رژیم جنایتکار صهیونیستی را به ادامه جنایات خود علیه مردم فلسطین تشویق می کند.

وی با اشاره به شکایتی که آفریقای جنوبی به دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر متهم کردن اسرائیل به نسل کشی در غزه ارائه کرده و اولین جلسه رسیدگی آن روز پنجشنبه آغاز شد، بیان داشت: شورای امنیت سازمان ملل متحد خود را به دلیل این جهت گیری کور نسبت به اشغالگران جنایتکار صهیونیستی که به دلیل جنایات وحشیانه خود در دیوان بین المللی دادگستری تحت تعقیب قرار دارد، محکوم می کند.

سخنگوی انصارالله در پیام خود نوشت: در شرایط عدم وجود منطق عدالت و غلبه منطق زور، یمن با استعانت از خداوند متعال با ادامه عملیات خود علیه کشتی های اسرائیلی و همچنین کشتی هایی که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند، به حمایت و پشتیبانی از غزه ادامه می دهد.

وی بار دیگر تاکید کرد که هیچ خطری برای کشتی های جهان نیست و هیچ تهدیدی برای کشتیرانی بین المللی در دریای سرخ وجود ندارد.

گفتنی است شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه چهارشنبه با تصویب قطعنامه‌ای از انصارالله یمن خواست تا حملات خود به کشتی‌ها در دریای سرخ را فورا متوقف کند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا