خبر اولسیاسی

فؤاد حسین: برخی از مشکلات عراق به دلیل درگیری ایران و امریکاست/ به دنبال هرج و مرج در روابط با واشنگتن نیستیم

وزیر خارجه عراق گفت که برخی از مشکلاتی که عراق از آن رنج می برد، به دلیل درگیری امریکا و ایران است و این درگیری بر عراق تاثیر می گذارد.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق گفت که عراق است که نیاز یا عدم نیاز به نیروهای امریکایی را مشخص می کند.

به گزارش العربیه، وی در مصاحبه با این شبکه، تاکید کرد که نیروهای ائتلاف بین المللی به دعوت دولت عراق در این کشور حضور دارند.

وزیر خارجه عراق افزود که به دنبال ایجاد هرج و مرج در روابط با واشنگتن نیستیم، فضای داخلی باید پیش از آغاز مذاکرات برای خروج نیروهای امریکایی از عراق آماده شود، در سایه نتایج مذاکرات، تصمیم لازم برای خروج یا زمانبندی خروج نیروهای امریکایی اتخاذ می شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق تصریح کرد که پیشتر مذاکره شده و یک هیئت نظامی امنیتی در واشنگتن به مذاکره پرداخته، روند مذاکره متوقف شده اما گفت وگو ادامه دارد و به زودی موعد آغاز مذاکرات و اینکه در چه سطح و به چه صورتی خواهد بود را اعلام می کنیم.

فؤاد حسین گفت که بغداد تاکید کرده است که دولت عراق به آرامش اوضاع پایبند است و حوادث اخیر و حملات متقابل غیر قابل قبول است.

وی با بیان اینکه حملات به پایگاه های نظامی باید از سوی دو طرف حل شود، گفت که نخست وزیر عراق با همه طرف ها برای آرامش اوضاع همواره در ارتباط است.

فؤاد حسین توضیح داد که پس از جنگ در غزه اوضاع تغییر کرده و اختلافاتی در سطح داخلی و منطقه ای وجود دارد.

وی گفت که تصمیم جنگ توسط قانون اساسی و قانون تعیین می شود و تصمیمی خارج از حکومت نیست، تصمیم جنگ خطرناک است و ما خواهان جنگ نیستیم چرا که عراق به امنیت و ثبات نیاز دارد.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد که هیچ طرف داخلی یا خارجی اجازه ندارد که امنیت عراق را نقض کند.

وی درباره حملات به اقلیم کردستان گفت که حملات به اقلیم کردستان، حمله به دولت فدرال است و تداوم حملات پهپادی به اقلیم کردستان، بر وضعیت کلی عراق تاثیر می گذارد، به گونه ای که نمی توان امنیت در عراق و امنیت اقلیم کردستان با عراق را از یکدیگر جدا کرد.

وی اظهار داشت که برخی از مشکلاتی که عراق از آن رنج می برد، به دلیل درگیری امریکا و ایران است و این درگیری بر عراق تاثیر می گذارد چرا که عرصه عراق یک عرصه باز است.

فؤاد حسین گفت که برخی از مشکلات در داخل عراق نیز به کشورهای همجوار مربوط است و بغداد مذاکرات فشرده ای در ترکیه برای دستیابی به توافق امنیتی مشابه با ایران داشته است.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا