سیاسی

سفیر جدید امریکا در لبنان کیست؟

سفارت امریکا در بیروت اعلام کرد که سفیر جدید این کشور سابقه فعالیت در چند نهاد امریکایی مبارزه با مواد مخدر را داشته است.

میدل ایست نیوز: سفارت امریکا در بیروت اعلام کرد که لیزا جانسون روز پنجشنبه وارد لبنان شد.

به گزارش «النهار» این سفارتخانه در بیانیه ای افزود که جانسون پیش از این سفیر امریکا در نامیبیا بوده و مسئولیت های مدیریتی در دفتر بین المللی مواد مخدر و اجرای قانون در وزارت خارجه امریکا داشته است.

این سفیر امریکایی هنگام ورود به لبنان گفت: شرایط دشوار است و من اهمیت چالش هایی که لبنان با آن روبروست را می دانم. همزمان از نشاط مردم لبنان در شگفتم و به توانایی این کشور برای پیروزی اطمینان دارم.

سفارت امریکا درباره سوابق سفیر جدید این کشور در بیروت نوشت: لیزا جانسون دیپلمات ارشد دارای رتبه وزیر مشاور که مجلس سنا با انتصاب وی به عنوان سفیر در لبنان در چهاردهم دسامبر گذشته موافقت کرد، در سال های 2018 تا 2021 به عنوان سفیر امریکا در نامیبیا و در سال های 2014 تا 2017 به عنوان کاردار در ناسائو (پایتخت جزایر باهاما) فعالیت داشت.

جانسون پیش از تعیینش به سمت فعلی، معاون اول دستیار وزیر خارجه امریکا در دفتر مبارزه مواد مخدر و امور اجرای قانون و نیز معاون دستیار وزیر خارجه در دفتر بین المللی مواد مخدر اروپا و آسیا بود.

وی همچنین مدیر امور خاورمیانه شورای امنیت ملی، و مشاور امور جنوب و مرکز آسیا در دفتر معاون رئیس جمهور امریکا بوده است.

جانسون همچنین پیش از این در سفارتخانه های امریکا در پاکستان، لبنان، آنگولا و آفریقای جنوبی و نیز در دفتر دبیرکل ناتو در بروکسل فعالیت کرده است.

منبع
النهار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا