سیاسی

رئیس شورای عالی قضائی عراق:
شهدای عراق دغدغه عزت و کرامت میهنشان را داشتند

رئیس قوه قضائیه عراق در مراسم بزرگداشت آیت الله شهید «سید محمدباقر حکیم» بر ضرورت توجه به خانواده های شهدا تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضائی، عراق بار دیگر خواستار توجه به خانواده های شهدای کشور شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) زیدان امروز (13 ژانویه) در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت آیت الله «سید محمدباقر حکیم» گفت که امام حسین(ع) چنین خواست که عراق مرکز انقلاب حق و عدالت علیه ظلم و استبداد باشد که یکی از نتایج آن مفهوم ویژه شهادت در عراق به عنوان یک انتخاب انقلابی و سرنوشت کاملا عراقی و برخوردار از عنایت الهی است.

وی افزود: ما برای گرامیداشت روز شهید عراقی و بیست و یکمین سالروز شهادت آیت الله سید محمدباقر حکیم که همزمان با سالروز شهادت فرماندهان پیروزی بر تروریسم، شهیدان ابو مهدی المهندس و قاسم سلیمانی، و دیگر شهدای مقاومت در ماه های اخیر برگزار می شود، گرد هم جمع شده ایم.

رئیس شورای عالی قضائی عراق خاطرنشان کرد که این همزمانی بر این حقیقت تاکید می کند که امتی که علما و رهبران آن شهیدان هستند، امتی است که دشمان هر اندازه با آن دشمنی کنند، نمیتوانند به آن آسیب برسانند و پیوسته می تواند رهبران فداکار به وجود بیاورد.

زیدان ادامه داد که شهدای عراق برای آنکه سرزمینشان عزیز و مردمشان باکرامت باشند وطن را بر چشم و قلب خویش جای دادند.

وی بار دیگر خواستار اهتمام به ارزش شهادت و شهدا و توجه به خانواده هایشان و تجلیل از شهدا و گرامیداشت یاد آنها شد و این امر را کمترین وظیفه ملت در قبال این افراد دانست.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا