سیاسی

وزیر خارجه بریتانیا:
آماده حملات بیشتر به انصارالله هستیم

وزیر خارجه بریتانیا هشدار داد اگر گروه انصارالله به حملات خود به کشتی‌های تجاری و نظامی ادامه دهند، کشورش آماده انجام حملات بیشتر به مواضع این گروه در یمن است.

میدل ایست نیوز: دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا، هشدار داد اگر گروه انصارالله به حملات خود به کشتی‌های تجاری و نظامی ادامه دهند، کشورش آماده انجام حملات بیشتر به مواضع این گروه در یمن است.

وزیر خارجه بریتانیا روز شنبه در یادداشتی در روزنامه «تلگراف» نوشت، که اگر به انصارالله که کنترل بسیاری از مناطق یمن را در دست دارند، اجازه داده شود «از عبور کشتی‌ها جلوگیری کنند، زنجیره‌های عرضه کالاهای حیاتی در معرض تهدید قرار می‌گیرد و بهای کالاها در بریتانیا و در سراسر جهان افزایش می‌یابد».

دیوید کامرون در ادامه تاکید کرد که حملات مشترک پنجشنبه امریکا و بریتانیا «توانایی حوثی‌ها» را تا «حدی» تضعیف کرد.

او تصریح کرد که موضع «بدون ابهام» بریتانیا این است که «همیشه از آزادی دریانوردی دفاع خواهیم کرد. و مهمتر از همه، ما آماده خواهیم بود که به حرف‌های خود را با عمل کنیم.»

جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا نیز روز گذشته تأکید کرد که اگر انصارالله به اقدامات خود علیه کشتی‌رانی بین المللی ادامه دهند، ایالات متحده به همراه متحدانش به چنین اقداماتی پاسخ خواهند داد.

نیروهای امریکا و بریتانیا در پاسخ به حملات انصارالله به مسیر کشتی‌رانی بین‌المللی در دریای سرخ و خلیج عدن، شامگاه پنجشنبه در عملیات مشترکی ده‌ها موضع این شبه نظامیان را مورد حمله قرار دادند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا