اقتصادی

عراق: تعمیرات در خطوط لوله گاز ایران موجب کاهش صادرات گاز شده است

وزارت برق عراق اعلام کرد که ایران به عراق گفته است که تعمیرات در خطوط انتقال موجب کاهش صادرات گاز شده است.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق اعلام کرد که ایران به عراق گفته است که تعمیرات در خطوط انتقال موجب کاهش صادرات گاز شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، احمد موسی، گفت که تولید برق در عراق امروز به حدود 17 هزار و 500 مگاوات رسید.

وی دلیل این مقدار از تولید برق را از دست دادن 4 هزار مگاوات برق به دلیل توقف صادرات گاز از ایران به مناطق مرکزی و بغداد و کاهش آن در مناطق جنوبی کشور اعلام کرد.

موسی تصریح کرد که نیاز سیستم برق در حال حاضر با رسیدن به اوج بار در زمستان حدود 50 میلیون متر مکعب است اما اکنون تنها 10 میلیون متر مکعب تامین می شود.

سخنگوی وزارت برق عراق توضیح داد که نیروگاه های تولید بر عراق امروز با سوخت جایگزین یا گازوئیل یا نفت خام فعالیت می کنند تا بحرانی در تولید انرژی به وجود نیاید.

وی اعلام کرد که طرف ایرانی، دلیل کاهش گاز صادر شده را، نگهداری و تعمیر لوله های گاز به عراق در داخل اراضی ایران عنوان و تاکید کرد که صادرات گاز از 7 فوریه از سرگرفته می شود و این توقف موقتی است.

سخنگوی وزارت برق عراق با بیان اینکه اتصال شبکه برق عراق با کشورهای شورای همکاری به 12 الی 16 ماه برای بهره برداری نیاز دارد، گفت که اتصال برق با ترکیه و اردن به میزان صد درصد تکمیل شده و نیازمند برخی موافقت ها برای اجرایی شدن است.

پیشتر مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که تعهد صادرات گاز ایران به عراق مطابق برنامه در حال اجراست.

وزارت برق عراق نیز پیش از این اعلام کرده بود که طبق دستورات دولت و با هماهنگی وزارت نفت به دنبال جایگزین کردن کمبود گاز برای فعالسازی نیروگاه ها با سوخت های جایگزین است تا زمانی که گاز وارداتی که به علت انجام تعمیرات در داخل ایران متوقف شده است، از سر گرفته شود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا