خبر اولسیاسی

سازمان ملل:
100 روز گذشته برای مردم غزه همچون 100 سال بوده است

کمیسر عمومی اونروا در بیانیه‌ای به مناسبت صدمین روز حملات اسرائیل به نوار غزه تأکید کرد که این 100 روز برای ساکنان غزه همچون 100 سال بوده است.

میدل ایست نیوز: «فیلیپ لازارینی» کمیسر عمومی آژانس امدادرسانی و کاریابی ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی (اونروا) در بیانیه‌ای به مناسبت صدمین روز حملات اسرائیل به نوار غزه تأکید کرد که این 100 روز برای ساکنان غزه همچون 100 سال بوده است.

به گزارش «الجزیره» وی گفت که بمباران اسرائیل باعث شده که بمباران اسرائیل باعث شده که غزه شاهد بزرگ‌ترین کوچ دسته‌جمعی از 1948 باشد و افزود که اکثر ساکنان غزه از جمله کودکان گرفتار زخم‌های جسمی و روحی‌ای هستند که تا پایان عمر همراه آنان می‌ماند.

این بیانیه افزوده که 1.4 میلیون تن به پناهگاه‌های اونروا پناه برده‌اند و در شرایط غیر انسانی به سرمی‌برند.

لازارینی افزود که در صد روز گذشته غزه شاهد مرگ دسته‌جمعی و ویرانی و آوارگی و بی‌سرپناهی و گرسنگی و خسارت و اندوه بود.

جنگ در نوار غزه از حمله غافلگیرکننده نیروهای کتائب عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس، به اسرائیل آغاز شد که بیش از 1200 کشته در میان اسرائیلی‌ها به جای گذاشت.

پس از این حمله، اسرائیل حمله‌ای همه‌جانبه و زمینی به بخش‌های شمالی و مرکزی نوار غزه آغاز کرد که تاکنون نیز ادامه دارد و بر اساس آمارهای رسمی اداره بهداشت غزه بیش از 23 هزار و843 شهید و بیش از 60 هزار زخمی فلسطینی در پی داشته که اکثر آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

همچنین در این جنگ تا کنون 522 سرباز اسرائیلی کشته و 2846 سرباز نیز زخمی شده‌اند که 189 تن از آنها مربوط به بعد از آغاز حمله زمینی به نوار غزه بوده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا