اقتصادی

برنامه ایران برای جمع‌آوری گاز مشعل تا سال 2026

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خبر داد که در مجموع ۵ میلیارد دلار پروژه برای جمع‌آوری گاز مشعل تعریف شده است و تا اوایل سال 2026 کل گازهای مشعل جمع‌آوری خواهند شد.

میدل ایست نیوز: محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خبر داد که در مجموع ۵ میلیارد دلار پروژه برای جمع‌آوری گاز مشعل تعریف شده است و تا اوایل سال 2026 کل گازهای مشعل جمع‌آوری خواهند شد.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه افزایش تولید نفت و گاز نیز از تکالیف وزارت نفت در دولت کنونی بوده است، گفت: در دولت ابراهیم رئیسی صادرات نفت ۲.۵ برابر شده است.

خجسته‌مهر با اشاره به اینکه در این دولت ۴ میلیارد دلار قرارداد برای توسعه میدان‌های نفت و گاز امضا شده، ادامه داد: از این پنج میدان که قرارداد آن امضا شده است، سه میدان مشترک است و تا پایان امسال قراردادهای بزرگ و مهمی را امضا می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: یکی از موارد مهم جمع‌آوری گازهای مشعل یا همان گازهای همراه نفت است. کل گازهای مشعل و ظرفیتی که برای جمع‌آوری این گازها ایجاد می‌شود معادل ۲ میلیارد فوت‌مکعب (دو فاز استاندارد پارس جنوبی) است.

خجسته‌مهر با اشاره به اینکه طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: در مجموع ۵ میلیارد دلار پروژه برای جمع‌آوری گازهای همراه تعریف شده است و تا اوایل سال 2026 کل گازهای مشعل جمع‌آوری خواهند شد که درآمد ۲ میلیارد دلاری برای کشور به همراه دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا