اقتصادیسیاسی

ریاض و پکن تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

عربستان و چین تفاهم‌نامه همکاری در زمینه حسابداری، نظارت و کار حرفه ای را امضا کردند.

میدل ایست نیوز: عربستان و چین دوشنبه (15 ژانویه) تفاهم‌نامه همکاری در زمینه حسابرسی، نظارت و کار حرفه ای را در پکن امضا کردند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد که حسام بن عبد المحسن العنقری رئیس دیوان محاسبات کل کشور و «هئو کای» حسابرس کل اداره حسابرسی ملی چین با حضور عبدالرحمن بن احمد الحربی، سفیر عربستان در چین، تفاهم‌نامه مذکور را امضا کردند.

العنقری گفت که این یادداشت در راستای یادداشت های امضا شده توسط دیوان محاسبات کل کشور با تعدادی از نهادهای همتای خود در کشورهای برادر و دوست به امضا رسیده که نشان دهنده جایگاه بالای این دیوان در سطح منطقه ای و بین المللی است.

وی ادامه داد که این تفاهم‌نامه همچنین نمایانگر نقش مهم دیوان محاسبات کل کشور در به اشتراک گذاشتن تجربه های متمایز آن با نهادهای همتای کشورهای عضو سازمان های منطقه ای و بین المللی است.

رئیس دیوان محاسبات کل عربستان گفت که هدف از این یادداشت تفاهم، تقویت همکاری بین دیوان محاسبات کل کشور و اداره حسابرسی ملی چین در زمینه های حسابرسی مالی، پایبندی و نظارت بر عملکرد آن به واسطه شماری از پروژه های تحقیقاتی و مشاوره ای، برگزاری نشست ها و کنفرانس ها و برنامه های آموزشی در موضوعات دارای اهمیت مشترک است.

العنقری خاطرنشان کرد که این همکاری در چارچوب سازمان بین المللی موسسات حسابرسی عالی (اینتوسای) و سازمان منطقه ای موسسات عالی حسابرسی آسیا (آسوسای) که دو کشور از اعضای این دو سازمان هستند ایجاد شده است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا