سیاسی

گفت‌وگوی لاوروف و امیرعبداللهیان درباره تحولات دریای سرخ

وزرای خارجه روسیه و ایران درباره تشدید تنش‌ها در منطقه به ویژه در دریای سرخ گفت‌وگو کردند.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه از تماس تلفنی سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «فارس» لاوروف و امیرعبداللهیان درباره تشدید تنش ها در منطقه و حملات دسته جمعی گروهی از کشورها به رهبری امریکا و بریتانیا به خاک یمن را به شدت محکوم کردند.

بنا به اعلام وزارت خارجه روسیه، وزرای خارجه دو کشور همچنین خواستار آتش‌بس فوری در غزه و دسترسی  بدون مانع مردم آسیب دیده غزه به کمک‌های بشردوستانه و کمک‌های فوری به غیرنظامیان شدند.

به گفته طرف روسی، لاوروف و امیرعبداللهیان در ادامه رایزنی خود درباره افزایش تماس‌ها و هماهنگی‌ها میان دو طرف با تاکید بر تعهد متقابل به اصول اساسی روابط تهران-مسکو از جمله احترام بی قید و شرط به حاکمیت و تمامیت ارضی و سایر اصول منشور ملل متحد بحث و گفت‌وگو کردند.

پیش از این ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود: حملات امریکا به یمن نمونه دیگری از تحریف قطعنامه‌های شورای امنیت و بی‌توجهی کامل به قوانین بین‌المللی است که منجر به تشدید تنش در منطقه می‌شود.

امریکا و بریتانیا بامداد جمعه از حمله به بیش از 12 نقطه در یمن خبر دادند.

یکی از مقام‌های ارشد انصارالله در لحظات اول حمله، به الجزیره گفت که در شهرهای صنعا، الحدیده، صعده و ذمار انفجار گزارش شده است.

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا