سیاسی

تدابیر اردن برای مقابله با پیامدهای بحران دریای سرخ

اردن تدابیر و اقداماتی برای رسیدگی به پیامدهای تورمی احتمالی در بازار داخلی به علت تحولات در دریای سرخ اتخاذ می کند.

میدل ایست نیوز: بشر الخصاونه، نخست وزیر اردن به وزارتخانه ها و نهادهای مربوطه کشورش دستور داد تا تدابیر و اقداماتی برای رسیدگی به پیامدهای تورمی احتمالی در بازار داخلی به علت تحولات در دریای سرخ اتخاذ کنند.

به گزارش «آناتولی» الخصاونه در بیانیه صادره از کابینه اردن اعلام کرده که وزارتخانه های این کشور تدابیری از جمله تعیین سقف گمرکی بر ارزش کانتینرهای وارداتی به قیمت و سقف آن ها پیش از تاریخ هفتم اکتبر (آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه) اتخاذ خواهند کرد.

گفتنی است هزینه حمل و نقل از طریق تنگه باب المندب پس از اقدامات انصارالله یمن در دریای سرخ به 170 درصد رسیده و موجب شده تا شرکت های ترانزیتی تمامی سفرهای خود از این منطقه را لغو کنند.

الخصاونه در این بیانیه افزوده است: دستور دادیم تا دخایر کافی برای تمامی اقلام اساسی تهیه و قیمت این اقلام حداقل تا پایان ماه رمضان حفظ شود.

گفتنی است انصارالله یمن در راستای حمایت از مقاومت در غزه، کشتی های با مبدا و مقصد اسرائیل را در دریای سرخ هدف قرار می دهد.

اقدامات انصارالله یمن در دریای سرخ و تنگه باب المندب کشورهای غربی و در راس آنان امریکا را بر آن داشته تا کشتی های جنگی خود را در این منطقه مستقر کنند.

به همین خاطر واشنگتن یک ائتلاف دریایی بین المللی برای حفاظت از کشتیرانی در منطقه دریای سرخ به نام «نگهبانان شکوفایی» تشکیل داده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا