سیاسی

درخواست نهادهای بین المللی برای تسریع در روند ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه

سه نهاد اصلی وابسته به سازمان ملل متحد خواستار تسریع در روند ارسال کمک‌های انسان دوستانه به غزه شدند.

میدل ایست نیوز: سه نهاد اصلی وابسته به سازمان ملل متحد خواستار تسریع در روند ارسال امن کمک های انسان دوستانه به غزه شدند.

به گزارش «آناتولی» در بیانیه مشترک صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، برنامه جهانی غذا و سازمان جهانی بهداشت آمده است که با افزایش خطر قحطی و در معرض بودن شیوع بیماری های کشنده روند ارسال کمک های انسان دوستانه به غزه نیازمند تغییر اساسی است.

این سه نهاد بین المللی ضمن هشدار درباره کمبود شدید غذا، آب بهداشتی و کمک های پزشکی در نوار غزه اعلام کردند که سازمان ملل متحد، آژانس های امدادی بین المللی و سازمان های غیر دولتی تا کنون توانستند کمک های انسان دوستانه محدودی به نوار غزه ارائه کنند.

بر اساس بیانیه مذکور «سیندی مک کین» مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا اعلام کرد که مردم غزه با فاصله کمی از کامیون های پر از مواد غذایی، با خطر مرگ ناشی از گرسنگی مواجه هستند. هدر دادن هر یک ساعت، زندگی انسان های بی شماری را با خطر مواجه می کند.

مک کین ادامه داد که با ورود امن کمک های کافی به تمامی نیازمندان در هر کجا که هستند، می توان از قحطی و گرسنگی دور ماند.

در بیانیه مشترک مذکور آمده است که نهادهای بین المللی بار دیگر خواستار آتش بس به دلایل انسان دوستانه شدند تا  عملیات انسان دوستانه در نوار غزه امکان پذیر شود.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا