خبر اولسیاسی

انتقاد سازمان «بدر» از برخی شرکای خود در چارچوب هماهنگی

سازمان بدر از اینکه برخی شرکای خود، آن را به رای دادن به یک عضو حزب بعث برای ریاست پارلمان عراق متهم کردند، ابراز تعجب کرد.

میدل ایست نیوز: دفتر سیاسی سازمان بدر اعلام کرد که برخی رسانه ها اخباری درباره وقایع جلسه انتخاب رئیس پارلمان عراق منتشر کردند و برخی گفتند که نمایندگان بدر به شعلان الکریم که عضو حزب بعث بوده، رای دادند.

براساس بیانیه سازمان بدر، این سازمان ضمن محکوم کردن پیام ها، اظهارات و فرافکنی سیاسی علیه خود، نسبت به اینکه این اظهارات از سوی برخی شرکای خود در عقیده و مسیر و روند سیاسی مطرح شده، ابراز تعجب کرد.

دفتر سیاسی سازمان بدر افزود که این افراد به هنگامی که شعلان الکریم، نماینده پارلمان شد، کجا بودند، چرا از سازمان بازپرسی و عدالت سوال نپرسیدند که این شخص چگونه نماینده شد و چرا هیچ یک از نمایندگان آنها به عضویت این شخص در پارلمان که از 2010 عضو آن است، اعتراض نکردند.

بیانیه مذکور افزود که آنها از کنار این فرد، همانند دیگر افراد شبیه به او از جمله صالح المطلک، ظافر العانی و راسم العوادی، گذشتند اما آنچه عجیب تر است این است که اسامی نامزدهای ریاست پارلمان و در ابتدای آن شعلان الکریم در برابر چارچوب هماهنگی و سران آن قرار داده شد اما کسی اعتراض نکرد بنابراین شایسته تر بود با سران چارچوب هماهنگی که با نامزدی این فرد موافقت کردند برخورد شود پس چرا سکوت کردند تا نمایندگان بدر را سرزنش کنند گویا بدر تنها عضو چارچوب هماهنگی است.

سازمان بدر بیان کرد که به یقین می دانیم علت این هجمه امر دیگری است و آن شکستن اراده ها و بد نام کردن بدر به دلیل موفقیت بزرگ در انتخابات شوراهای استانی است که اگر غیر از این بود چرا تنها بدر را سرزنش کردند.

بدر اعلام کرد که همه می دانند این سازمان، در شرایط سخت، وحدت ملی را حفظ کرد و بالاتر از این اتهام ها است و روش آن حفظ حکومت و نهادهای آن و حفظ چارچوب هماهنگی و وحدت و اهداف آن بوده و هست.

بدر تصریح کرد که ناتوان از بردن آبروی دیگران نیست اما برای وحدت از این امور ناچیز در می گذرد.

بدر ابراز امیدواری کرد که همه پایبند به رویکرد و بصیرت باشند و گام جدی برای اصلاح امور و انتخاب رئیس پارلمان را بردارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا