سیاسی

مسرور بارزانی ادعا کرد:
با جامعه جهانی برای متوقف کردن «حملات وحشیانه» علیه کردستان در ارتباط خواهیم بود

رئیس دولت ایالتی کردستان با محکوم کردن حمله سپاه ایران به اربیل، تأکید کرد که با جامعه جهانی برای متوقف کردن این حملات در ارتباط خواهد بود.

میدل ایست نیوز: «مسرور بارزانی» رئیس دولت ایالتی کردستان عراق، بامداد سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «اربیل امروز هدف حملات موشکی سپاه ایران بود و متأسفانه این حمله ناموجه قربانیانی از غیر نظامیان داشته است».

به گزارش «رووداو» وی در این بیانیه ضمن محکومیت شدید این حمله «به ملت کرد» از دولت مرکزی عراق خواست که با قاطعیت در برابر این نقض حاکمیت عراق و اقلیم موضع بگیرد.

بارزانی از جامعه جهانی نیز خواست که صدای خود را در برابر «سرکوبی که ملت کرد با آن مواجه است» بالا ببرد و افزود که با جامعه جهانی برای «متوقف کردن این حملات وحشیانه به ملت کردستان» در تماس خواهد بود.

سپاه ایران بامداد امروز در سه اطلاعیه‌ جداگانه از «انهدام مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق (شهر اربیل) و همچنین مقر تروریست‌های داعش در سوریه» با استفاده از موشک‌های بالستیک خبر داد.

بر اساس اطلاعیه‌های صادر شده توسط روابط عمومی کل سپاه،‌ در این عملیات‌ها محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر، به ویژه داعش، در سوریه شناسایی و با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم شدند.

دربیانیه سوم سپاه آمده که آمده که «در پاسخ به شرارت های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی ( موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم نمود.»

این بیانیه افزوده: «این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا کشور عزیزمان بوده است».

دولت مرکزی عراق هنوز به این حوادث واکنشی نشان نداده است.

شورای امنیت اقلیم کردستان عراق نیز تأکید که در ساعت 11 و 30 دوشنبه شب سپاه ایران شماری از مناطق غیر نظامی در اربیل را هدف موشک بالستیک قرار داد که طی آن دست‌کم 4 شهروند غیر نظامی کشته و 6 تن زخمی شدند.

این بیانیه حمله سپاه را نقض صریح حاکمیت اقلیم و عراق دانست و تأکید کرد که دولت مرکزی عراق و جامعه جهانی باید در این باره واکنش نشان دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا