سیاسی

شورای امنیت امریکا:
در حملات ایران به عراق و سوریه، مواضع امریکا هدف قرار نگرفته است

سخنگوی شورای امنیت امریکا در واکنش به حملات موشکی سپاه ایران به اربیل گفت که این موشک‌ها هیچ یک از تأسیسات یا افراد امریکایی را هدف قرار نداده است.

میدل ایست نیوز: «ادرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت امریکا، در واکنش به حملات موشکی سپاه ایران به اربیل تأکید کرد که این موشک‌ها هیچ یک از تأسیسات یا افراد امریکایی را هدف قرار نداده است.

واتسون در گفت‌وگو با شبکه «رووداو» گفت که با مقامات بلندپایه عراق و اقلیم در ارتباط بوده و پس از پیگیری‌های لازم روشن شده که این حملات نه در عراق و نه در سوریه هیچ یک از افراد یا تأسیسات امریکایی را هدف قرار نداده است.

وی گفت که کشورش از حاکمیت و استقلال و تمامیت ارضی عراق حمایت می‌کند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از دو مقام امریکایی تأکید کرد که این حملات هیچ یک از تأسیسات امریکا را هدف قرار نداده و هیچ فرد امریکایی در آنها مجروح نشده است.

همزمان وزارت خارجه امریکا با انتشار بیانیه‌ای حملات سپاه ایران به اربیل را محکوم کرد.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه امریکا تأکید کرد: با حملات موشکی متهورانه ایران که موجب تضعیف ثبات عراق می‌شود مخالفیم و از تلاش‌های دولت مرکزی و اقلیم کردستان برای تحقق مطالبات ملت عراق حمایت می‌کنیم.

سپاه ایران بامداد امروز در سه اطلاعیه‌ جداگانه از «انهدام مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق (شهر اربیل) و همچنین مقر تروریست‌های داعش در سوریه» با استفاده از موشک‌های بالستیک خبر داد.

بر اساس اطلاعیه‌های صادر شده توسط روابط عمومی کل سپاه،‌ در این عملیات‌ها محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر، به ویژه داعش، در سوریه شناسایی و با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم شدند.

دربیانیه سوم سپاه آمده که آمده که «در پاسخ به شرارت های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی ( موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم نمود.»

این بیانیه افزوده: «این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا کشور عزیزمان بوده است».

دولت مرکزی عراق هنوز به این حوادث واکنشی نشان نداده است.

شورای امنیت اقلیم کردستان عراق نیز تأکید کرد که در ساعت 11 و 30 دوشنبه شب سپاه ایران شماری از مناطق غیر نظامی در اربیل را هدف موشک بالستیک قرار داد که طی آن دست‌کم 4 شهروند غیر نظامی کشته و 6 تن زخمی شدند.

این بیانیه حمله سپاه را نقض صریح حاکمیت اقلیم و عراق دانست و تأکید کرد که دولت مرکزی عراق و جامعه جهانی باید در این باره واکنش نشان دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا