سیاسی

ریاست اقلیم کردستان عراق:
منبع تهدید برای هیچ طرفی نبوده‌ایم و نخواهیم بود

ریاست اقلیم کردستان عراق در واکنش به حمله به اربیل اعلام کرد که توجیه سپاه پاسداران ایران قطعا اساس و حقیقت ندارد.

میدل ایست نیوز: ریاست اقلیم کردستان عراق حمله موشکی ایران به اربیل که منجر به قربانی و مجروح شدن شماری شد را محکوم کرد.

به گزارش شفق نیوز، در بیانیه دفتر نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، آمده است: حمله خصمانه سپاه ایران در شب گذشته با موشک های دوربرد به شهر اربیل که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان شد را محکوم می کنیم.

بیانیه مذکور افزود: به خانواده های شهدا تسلیت می گوییم و با آنها همدردی می کنیم و خواستار شفای عاجل مجروحان هستیم.

ریاست اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: تداوم حمله به اقلیم کردستان و به شهادت رساندن شهروندان جنایتی است که توجیه ندارد و در تعارض با قوانین و اصول حسن همجواری و ارزش های انسانی است و نقض آشکار حاکمیت، امنیت و ثبات عراق به شمار می رود.

ریاست اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که منبع تهدیدی برای هیچ طرفی نبوده و نخواهد بود.

ریاست اقلیم کردستان عراق در ادامه بیان کرد: توجیه سپاه پاسداران ایران قطعا اساس و حقیقت ندارد، از دولت عراق می خواهیم در تحقیقات برای شناسایی حقایق و انجام وظیفه خود در دفاع از اقلیم کردستان و جلوگیری از حملات تسریع کند.

سپاه ایران بامداد امروز در سه اطلاعیه‌ جداگانه از «انهدام مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق (شهر اربیل) و همچنین مقر تروریست‌های داعش در سوریه» با استفاده از موشک‌های بالستیک خبر داد.

شورای امنیت اقلیم کردستان عراق نیز تأکید کرد که در ساعت 11 و 30 دوشنبه شب سپاه ایران شماری از مناطق غیر نظامی در اربیل را هدف موشک بالستیک قرار داد که طی آن دست‌کم 4 شهروند غیر نظامی کشته و 6 تن زخمی شدند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا