سیاسی

بلومبرگ نوشت
خودداری کشتی‌ها در دریای سرخ از نزدیک شدن به اسرائیل

کشتی های عبوری در دریای سرخ از حرکت به سمت اسرائیل خودداری می کنند تا به سلامت از این منطقه گذر کنند.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری بلومبرگ روز سه شنبه اعلام کرد که کشتی های عبوری از دریای سرخ اکنون از حرکت به سمت اسرائیل خودداری می کنند تا به سلامت از این منطقه گذر کنند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» این خبرگزاری با استناد به اطلاعات پایگاه بین المللی AIS که مربوط به نظارت بر حرکت کشتی هاست، توضیح داد که کشتی های عبوری از دریای سرخ، در قسمت معرفی نامه این پایگاه نوشته اند که هیچ رابطه ای با اسرائیل ندارند تا از حملات انصارالله یمن در امان بمانند.

بلومبرگ افزود: بسیاری از کشتی های باری و نفتکش ها در دریای سرخ به این امید که ارتباط با چین، انصارالله را از حمله به آنان بازمی دارد، اعلام کرده اند که تمامی خدمه شان چینی هستند.

این منبع در ادامه نوشت: دست کم 9 کشتی که به دریای سرخ نزدیک شده و یا از آن عبور کردند، معرفی نامه مقصدهای خود در پایگاه AIS را بازنویسی کردند تا اعلام کنند که خدمه شان چینی هستند.

گفتنی است انصارالله یمن در راستای حمایت از مقاومت در غزه، کشتی های با مبدا و مقصد اسرائیل را در دریای سرخ هدف قرار می دهد.

اقدامات انصارالله یمن در دریای سرخ و تنگه باب المندب کشورهای غربی و در راس آنان امریکا را بر آن داشته تا کشتی های جنگی خود را در این منطقه مستقر کنند.

به همین خاطر واشنگتن یک ائتلاف دریایی بین المللی برای حفاظت از کشتیرانی در منطقه دریای سرخ به نام «نگهبانان شکوفایی» تشکیل داده است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا