خبر اولسیاسی

سفر هیئت امنیتی اسرائیلی به قاهره برای گفت‌وگو درباره امنیت مرزهای مشترک

منابع مصری از سفر برنامه‌ریزی شده یک هیئت امنیتی و نظامی اسرائیل به قاهره با هدف گفت و گو درباره وضعیت امنیتی در مرزهای مشترک در پی درگیری‌ها خبر دادند. 

میدل ایست نیوز: منابع مصری مطلع از تلاش‌های قاهره برای توقف تجاوزات اسرائیل به نوار غزه از سفر برنامه‌ریزی شده یک هیئت امنیتی و نظامی اسرائیل به قاهره در روز سه‌شنبه با هدف گفتگو درباره وضعیت امنیتی در مرزهای مشترک در پی درگیری‌ها خبر دادند.

یک منبع مصری به پایگاه «العربی الجدید» گفت که تماس های مشترکی بین مقامات قاهره و تل آویو انجام شد که منجر به توافق برای دیدار در یک نشست امنیتی بین دو طرف و بازدید هیئت شد.

وی افزود که که قرار است این هیئت ها در مورد ایجاد سازوکارهایی برای اطمینان از تکرار نشدن چنین رویدادهایی و افزایش هماهنگی بین دو طرف و تضمین امنیت منطقه مرزی مذاکره کنند.

به گفته همین منبع، هیأت اسرائیلی شامگاه سه شنبه وارد قاهره می شود و قرار است با سرلشکر عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات کل کشور دیدار و بر سر بررسی تدابیر امنیتی در نوار مرزی چه در مرز نقب و چه در مرز نوار غزه گفتگو کند.

این منبع علت حادثه صبح امروز را اوضاع نابسامان امنیتی در منطقه با توجه به آنچه در نوار غزه در حال رخ دادن است و مشغله نیروهای مصری در چند روز گذشته با تشدید نظارت، گشت زنی و پروازهای هوایی در 14 کیلومتری این منطقه دانسته است.

وضعیت امنیتی در مرز بین نوار غزه و شمال سینا در هفته های اخیر بحث های بسیاری را میان مقامات اسرائیل و مصر در پی داشته است. طرف اسرائیلی چند بار تمایل خود را برای گرفتن کنترل محور فیلادلفیا ابراز کرده که نقض توافقنامه کمپ دیوید 1979 است.

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح مصر روز سه شنبه با بیان اینکه مصر پس از تبادل آتش در نزدیکی گذرگاهی در مرز مصر و اسرائیل، تلاش برای قاچاق مواد مخدر را خنثی کرد، توضیح داد که حدود 174 کیلوگرم مواد مخدر در حالی که یکی از اعضای این گروه کشف و ضبط شد.

به نوبه خود، ارتش اسرائیل اعلام کرد که حدود 20 مظنون از خاک مصر، از جمله بسیاری از مردان مسلح، به منطقه مرزی در مجاورت گذرگاه العوجا/نیسانا رسیدند. در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است که یک سرباز زن در جریان تیراندازی به شدت زخمی شده است.

گذرگاه العوجا در حدود 40 کیلومتری جنوب گذرگاه مرزی رفح بین مصر و نوار غزه قرار دارد.

سال گذشته مرز مشترک مصر و سرزمین های اشغالی در نقب شاهد کشته شدن یک سرباز وظیفه مصری پس از تیراندازی به سه سرباز اسرائیلی بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا