خبر اولسیاسی

نخست وزیر قطر:
گزینه نظامی بحران دریای سرخ را حل نمی‌کند

نخست وزیر قطر گفت که گزینه نظامی بحران دریای سرخ را حل نخواهد کرد و لازم است به مسئله از طریق حل بحران مهم تر در غزه رسیدگی شود.

میدل ایست نیوز: محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر روز سه شنبه گفت که گزینه نظامی بحران دریای سرخ را حل نخواهد کرد و لازم است به مسئله از طریق حل بحران مهم تر در غزه رسیدگی شود.

به گزارش «الشرق» محمد بن عبدالرحمن آل ثانی که امروز (سه‌شنبه 16 ژانویه) در نشست اقتصادی داووس سوئیس سخن می‌گفت تأکید کرد که نزاع در دریای سرخ «از همه پرمخاطره تر» است چون بر تجارت بین‌المللی تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: شرايط در سطح جهانی در حال وخیم تر شدن است و اوضاع در فلسطین حساس است، ما از ابتدا انتظار داشتیم اوضاع تشدید شود.

وی اظهار داشت: گزینه نظامی بحران دریای سرخ را حل نخواهد کرد. مسیرهای جایگزین کارایی کمتری دارند و هرگونه راه حل که جنگ غزه را حل نکند، موقتی است.

آل ثانی تاکید کرد که نباید تنها بر بحران های کوچک تمرکز کرده بلکه باید بحران مهم تر در غزه تمرکز کرد.

وی درباره رابطه با ایران نیز گفت: ایران و کشورهای شورای همکاری همسایه هستند و تفاهمی درخصوص نحوه یافتن منافع مشترک از طریق گفت و گو وجود دارد. احتمال زیادی وجود دارد اگر ایران و کشورهای منطقه به توافق برسند و امنیت منطقه بهبود یابد.

نخست وزیر قطر همچنین افزود: حملات نظامی امریکا و بریتانیا بدون تلاش های دیپلماتیک، جلوی اقدامات انصارالله در دریای سرخ را نمی گیرد.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا