سیاسی

واکنش سفیر امریکا در بغداد به حمله موشکی ایران

سفیر امریکا در عراق گفت که ایران غیرنظامیان در کردستان عراق را به شیوه ای «بی پروا و غیرمسئولانه» هدف قرار داد.

میدل ایست نیوز: الینا رومانوسکی، سفیر امریکا در بغداد روز سه شنبه و در پی حمله موشکی سپاه ایران به اربیل در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: با شدیدترین عبارات حملات موشکی مرگبار ایران به اقلیم کردستان عراق را که به شیوه ای بی پروا و غیرمسئولانه غیرنظامیان را هدف قرار داد، و نیز حملات پهپادی به پایگاه هوایی اربیل را محکوم می کنم.

این حملات اخیر نقض آشکار حاکمیت عراق است. صمیمانه ترین تسلیت خود را به خانوده های قربانیان و مجروحان عرض می کنیم.

سپاه ایران بامداد امروز در سه اطلاعیه‌ جداگانه از «انهدام مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق (شهر اربیل) و همچنین مقر تروریست‌های داعش در سوریه» با استفاده از موشک‌های بالستیک خبر داد.

بر اساس اطلاعیه‌های صادر شده توسط روابط عمومی کل سپاه،‌ در این عملیات‌ها محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر، به ویژه داعش، در سوریه شناسایی و با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم شدند.

دربیانیه سوم سپاه آمده که آمده که «در پاسخ به شرارت های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مقرها و تحرکات این رژیم در منطقه، با شلیک موشک های بالستیک، یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی ( موساد) در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم نمود.»

این بیانیه افزوده: «این مقر مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصا کشور عزیزمان بوده است».

شورای امنیت اقلیم کردستان عراق نیز تأکید کرد که در ساعت 11 و 30 دوشنبه شب سپاه ایران شماری از مناطق غیر نظامی در اربیل را هدف موشک بالستیک قرار داد که طی آن دست‌کم 4 شهروند غیر نظامی کشته و 6 تن زخمی شدند.

این بیانیه حمله سپاه را نقض صریح حاکمیت اقلیم و عراق دانست و تأکید کرد که دولت مرکزی عراق و جامعه جهانی باید در این باره واکنش نشان دهند.

منبع
ایکس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا