سیاسی

مشعان الجبوری:
«پیشرو دزیی» هیچ ارتباطی با موساد و مسائل سیاسی نداشت

نماینده سابق پارلمان عراق هرگونه ارتباط پیشرو دزیی، تاجر کرد با امور سیاسی و موساد را بی اساس دانست و گفت که وی تنها در زمینه توسعه املاک و مستغلات فعالیت می کرد.

میدل ایست نیوز: مشعان الجبوری نماینده سابق پارلمان عراق و فعال سیاسی مطرح اهل سنت، هرگونه ارتباط پیشرو دزیی، تاجر کرد با مسائل سیاسی و موساد را تکذیب کرد و گفت که وی تنها در زمینه توسعه املاک و مستغلات فعالیت می کرد.

به گزارش «رووداو» الجبوری امروز سه شنبه (16 ژانویه) در شبکه اجتماعی X نوشت: در برابر خداوند و مردم گواهی می دهم که دوست تاجر درگذشته که 20 سال است او را می شناسم، با سیاست و موساد ارتباطی نداشت و تنها در زمینه توسعه بخش املاک و مستغلات فعالیت می کرد.

وی افزود: اگر خانه‌ام کامل شده بود و در آن زندگی می کردم، یکی از قربانیان موشکی بودم که ایران گفته بود که مقر های موساد را هدف قرار داده است.

پیش از این سپاه ایران اعلام کرد که «یکی از مقرهای اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی ( موساد) در اقلیم کردستان عراق» را هدف قرار داده است. به گفته منابع کرد این هدف، خانه یک تاجر کرد به نام «پیشرو دزیی» بوده است.

شورای امنیت اقلیم کردستان عراق نیز تأکید کرد که در ساعت 11 و 30 دوشنبه شب سپاه ایران شماری از مناطق غیر نظامی در اربیل را هدف موشک بالستیک قرار داد که طی آن دست‌کم 4 شهروند غیر نظامی کشته و 6 تن زخمی شدند.

این بیانیه حمله سپاه را نقض صریح حاکمیت اقلیم و عراق دانست و تأکید کرد که دولت مرکزی عراق و جامعه جهانی باید در این باره واکنش نشان دهند.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا