سیاسی

تاکید اردوغان بر مبارزه با «پ.ک.ک» در شمال عراق و سوریه

رئیس جمهور ترکیه گفت که مبارزه کشورش با حزب کارگران کردستان تا تامین امنیت کوه های شمال عراق و خنثی کردن نیت های خبیثانه در شمال سوریه ادامه خواهد داشت.

میدل ایست نیوز: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بر تداوم مبارزه کشورش با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در سوریه و عراق تاکید کرد.

به گزارش آناتولی، اردوغان در نشست هیئت دولت اشاره کرد که از ابتدای سال جاری، 465 فرد مرتبط با تروریسم توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

رئیس جمهور ترکیه به حمله اخیر پ.ک.ک در شمال عراق که در آن 9 نفر از سربازان ترکیه ای کشته شدند، اشاره و تصریح کرد: نمی گذاریم خون شهدای ما هدر رود و طی 5 روز گذشته 114 هدف را در عراق و سوریه بمباران و 78 تروریست را از پای در آوردیم.

وی افزود که سازمان اطلاعات ترکیه از 12 ژانویه 60 تاسیسات متعلق به عناصر پ.ک.ک را ویران کرد.

اردوغان گفت که حضور نظامی ترکیه در خارج از مرزها، اهمیت حیاتی برای امنیت کشور و شهروندان دارد و امکان عقب نشینی از آن وجود ندارد.

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که تا زمانی که طرح های امپریالیسم برای ایجاد منطقه تروریستی در عراق و سوریه بر روی میز مطرح است، هیچ کس احساس امنیت نخواهد کرد.

اردوغان با اشاره به اینکه عملیات ترکیه در منطقه تا تامین امنیت هر وجب از کوه های شمال عراق که منبع اقدامات تروریستی است، ادامه خواهد داشت، گفت که تا زمانی که نیت های خبیثانه در سوریه را از بین نبریم، متوقف نخواهیم شد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا