سیاسی

دعوت امارات از عراق برای حضور در نشست جهانی دولت‌ها

سفیر امارات در عراق از وزیر برنامه‌ریزی این کشور برای حضور در نشست جهانی دولت‌ها که ماه آینده در دبی برگزار می‌شود، دعوت کرد.

میدل ایست نیوز: سالم عیسی القطام الزعابی سفیر امارات در عراق، از محمد علی تمیم معاون نخست وزیر و وزیر برنامه ریزی عراق برای مشارکت در نشست جهانی دولت ها که در ماه آینده در دبی برگزار خواهد شد، دعوت کرد.

به گزارش «السومریه» وزارت برنامه ریزی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که تمیم امروز چهارشنبه (17 ژانویه) از الزعابی و هیئت همراه او استقبال کرد.

در بیانیه وزارت برنامه ریزی عراق آمده است که سفیر امارات در عراق دعوت رسمی کشور خود را به وزیر برنامه ریزی عراق برای مشارکت در نشست جهانی دولت ها که در دبی به مدت دو روز در ماه فوریه برگزار می شود، ابلاغ کرد.

بیانیه مذکور ادامه داد که دو طرف در این دیدار درباره افق های همکاری مشترک بین دو کشور برادر در زمینه های مختلف و راه های توسعه آن رایزنی کردند.

بر اساس بیانیه وزارت برنامه ریزی عراق الزعابی تمایل کشورش به حمایت از تلاش های عراق در زمینه های توسعه، آمادگی شرکت های اماراتی برای سرمایه گذاری در فعالیت های اقتصادی مختلف به ویژه در زمینه استفاده از انرژی های پاک و تجدید پذیر را ابراز کرد.

وی همچنین اعلام کرد که کار بازسازی بیمارستان «شیخ زیاد» در بغداد در حال انجام است تا به یکی از بیمارستان های بزرگ پایتخت با ظرفیت 300 تخت تبدیل شود.

منبع
السومریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا