اقتصادی

رایزنی نخست وزیر عراق و رئیس بانک اروپایی بازسازی و توسعه

نخست وزیر عراق و رئیس بانک اروپایی بازسازی و توسعه درباره فرصت‌های حمایت بانک از ایجاد طرح‌هایی برای توانمندسازی جوانان فاقد شغل رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در حاشیه نشست اقتصادی داووس با اودیل رنو باسو رئیس بانک اروپایی بازسازی و توسعه (EBRD) درباره فرصت های حمایت بانک از ایجاد طرح هایی برای توانمندسازی جوانان فاقد شغل رایزنی کردند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق در بیانیه ای شامگان سه شنبه (16 ژانویه) اعلام کرد که السودانی و باسو در حاشیه نشست اقتصادی جهانی داووس دیدار کردند.

بر اساس بیانیه مذکور دو طرف در این دیدار درباره راه های تقویت همکاری سازنده بین عراق و بانک اروپایی که در حمایت از برنامه های توسعه ای دولت در راستای تقویت بخش خصوصی و اجرای اصلاحات مالی و بانکی برای اصلاحات همه جانبه اقتصادی نقش دارند، رایزنی کردند.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق در بیانیه خود آورده است که دو طرف همچنین درباره امکانات اجرای برنامه های راهبردی بانک اروپایی با هماهنگی وزارت برنامه ریزی عراق برای تضمین اختصاص همه منابع لازم بر اساس اولویت های دولت و ثبات مالی عمومی رایزنی کردند.

بیانیه مذکور ادامه داد که حمایت بانک از ایجاد طرح هایی برای توسعه مهارت ها و توانمندسازی جوانان عراق برای حضور در بازار کار از دیگر موضوعات مورد بحث و گفت وگوی دو طرف بوده است.

از طرفی باسو، برای همکاری با عراق در زمینه انرژی های پاک و تجدیدپذیر و حمایت از بخش خصوصی ابراز تمایل کرد.

در نوامبر سال گذشته، وزارت خارجه عراق اعلام کرد که عراق به عضویت بانک اروپایی بازسازی و توسعه در آمده است.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت که عراق پس از عضویت در این بانک، هفتاد و چهارمین عضو بانک شده است.

وی اشاره کرد که عراق در سال 2018 درخواست عضویت در این بانک را داده بود و هیئت مدیره این بانک در سال 2020 با عضویت عراق موافقت کرده بود.

الصحاف توضیح داد که عراق اکنون عضو حاضر در این بانک است و می تواند درخواست استفاده از پشتیبانی مالی و سیاسی از بانک اروپایی بازسازی و توسعه را بدهد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا