سیاسی

تصمیم چین برای برگزاری کنفرانسی ویژه درباره پروژه «جاده توسعه» عراق

سفیر چین در بغداد گفت که این کشور به دنبال برگزاری یک کنفرانس ویژه برای پروژه جاده توسعه و افزایش سطح هماهنگی با عراق است.

میدل ایست نیوز: رزاق محبیس السعداوی وزیر حمل و نقل عراق تاکید کرد که درهای این وزارتخانه برای استفاده از فرصت های سرمایه گذاری به روی تمامی شرکت های چینی باز است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) در بیانیه وزارت حمل ونقل عراق آمده است که السعدوای در وزارتخانه مذکور از «تسوی وی» سفیر جمهوری چین در عراق برای گفت و گو درباره راه های همکاری مشترک بین دو کشور استقبال کرد.

وی تاکید کرد: ما امیدواریم همکاری خود را با چین که کشور دوست برای دولت و ملت ما است تقویت کنیم. ما از پیشرفت علمی و تکنولوژی پکن آگاهیم و تمایل داریم از تجربه های چین در زمینه های مختلف حمل و نقل استفاده کنیم.

وزیر حمل و نقل عراق تاکید که درهای وزارتخانه به روی تمام شرکت های چینی برای استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در پروژه های راه آهن و بندرهای «جاده توسعه» باز است.

دو طرف بر برگزاری کنفرانسی بین طرف های متخصص عراقی و چینی برای ایجاد برنامه ای دقیق در جهت مشخص کردن تمامی جوانب فنی مربوط به پروژه راهبردی «جاده توسعه» توافق کردند.

از طرفی سفیر چین در عراق بر تمایل دولت خود در مشارکت در این پروژه پس از آگاهی از جزئیات آن تاکید کرد.

«وی» خاطرنشان کرد که سفارت چین در عراق پیش از این مشاور اقتصادی خود را برای آگاهی از جزئیات پروژه راه آهن عراق به شرکت راه آهن عراق فرستاد چرا که کشور چین برای مشارکت در این پروژه تمایل جدی دارد.

وی اعلام کرد که چین به دنبال برگزاری یک کنفرانس ویژه برای پروژه جاده توسعه عراق است و تصمیم دارد که مجوز رسمی مشارکت در این پروژه را به کمیته ملی توسعه و اصلاحات چین بدهد.

سفیر چین در عراق اعلام کرد که مشارکت پکن در پروژه جاده توسعه برای عراق نتیجه مثبتی خواهد داشت و دولت چین خواهان این است که روابط این کشور با عراق موثرتر باشد.

«وی» از وزیر حمل و نقل عراق خواست به منظور تقویت همکاری مشترک بین دو کشور در زمینه حمل ونقل به پکن سفر کند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا