اقتصادیسیاسی

عربستان:
در پی بهره‌برداری از اورانیوم و صادرات محصولات هسته‌ای هستیم

وزیر مشاور در امور خارجه عربستان اعلام کرد که عربستان دارای ذخایر زیادی از اورانیوم و در پی بهره برداری و فروش آن است.

میدل ایست نیوز: عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان و فرستاده امور آب و هوایی این کشور در حاشیه مجمع اقتصادی داووس به عنوان سخنران در نشستی با عنوان «گام های جسورانه به سوی پایداری در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا» مشارکت کرد.

به گزارش «النهار» الجبیر در نشست مذکور اعلام کرد که عربستان با هدف پاسخ به تقاضاهای جهانی روز افزون انرژی و تبدیل به بزرگترین کشور صادرکننده انرژی و نه فقط نفت، خواستار تنوع بخشیدن به منابع انرژی است.

وی تاکید کرد که عربستان یکی از اعضای مسئول در جامعه جهانی است و نه فقط در اجرای استانداردها که در تعیین آنها و همکاری با دیگر کشورها برای کاهش گازهای گلخانه ای و مقابله با چالش های تغییرات آب و هوایی فعالیت می کند.

وزیر مشاور امور خارجی و فرستاده امور آب و هوایی عربستان اعلام کرد که کشورش برای حفاظت از محیط زیست و زمین و محدود کردن نتایج تغییرات آب و هوایی طرح هایی اندیشیده است که اقتصاد چرخشی کربن، درخت کاری، طراحی مجدد شهرها و بازیافت زباله ها از جمله این طرح ها است.

الجبیر در گفت وگو با رافائل گروسی مدیرکل آژانس انرژی اتمی اعلام کرد که عربستان دارای ذخایر زیادی از اورانیوم است و می خواهد از آن بهره برداری کند و مانند نفت، انرژی هسته ای را نیز به دیگران بفروشد.

منبع
النهار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا