سیاسی

السودانی در دیدار رئیس کمیسیون اروپا:
شرایط برای پایان مأموریت نیروهای ائتلاف بین المللی فراهم است

نخست‌وزیر عراق در دیدار رئیس کمیسیون اروپا تأکید کرد که با افزایش توانمندی نیروهای مسلح عراقی، شرایط برای پایان مأموریت ائتلاف بین المللی فراهم است.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در حاشیه نشست مجمع اقتصادی داووس، با اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا دیدار و روابط عراق و اتحادیه اروپا و راه‌های گسترش آن و تحولات جاری در خاورمیانه و نوار غزه را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، در این دیدار آینده ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش بررسی شد و السودانی با اشاره به توانمندی نیروهای مسلح عراقی در تأمین امنیت و نابودی تروریسم تأکید کرد که شرایط برای پایان مأموریت ائتلاف و انتقال به روابط هماهنگی امنیتی دوجانبه میان عراق و کشورهای دوست فراهم شده است.

وی بر ضرورت اقدامات مسئولانه کشورهای اروپایی با همکاری عراق در برچیدن اردوگاه الهول و تحویل گرفتن شهروندانشان تأکید کرد.

نخست‌وزیر عراق همچنین بر موضع ثابت کشور و هشدار درباره ادامه حملات به فلسطینیان تأکید کرد و گفت که ثبات منطقه وابسته به توقف جنگ است و این جنگ ممکن است گسترش یابد و به یک فروپاشی امنیتی فراگیر بینجامد به خصوص که کشورهای منطقه نسبت به کشتار دسته‌جمعی فلسطینیان خشمگین‌اند.

رئیس کمیسیون اروپا نیز از مواضع عراق درباره تحولات غزه و تلاش های دولت عراق در مهار پیامدهای آن قدردانی و درباره گسترش دامنه نزاع ابراز نگرانی و تأکید کرد که کمک‌های انسانی به فلسطینیان ادامه خواهد داشت.

وی از تلاش‌ها برای تقویت روابط شراکت میان عراق و اتحادیه اروپا استقبال و بر افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت شرکت‌ها و نهادهای اروپایی در پروژه‌های راهبردی توسعه‌ای در عراق تأکید کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا