اجتماعیسیاسی

اعلام شروط داشتن سلاح در عراق

وزارت کشور عراق از هفته آتی دریافت اسلحه بدون مجوز شهروندان از طریق فرم الکترونیکی ویژه را آغاز خواهد کرد.

میدل ایست نیوز:منصور علی سلطان دبیر کمیته ملی ساماندهی سلاح و انحصار آن در دست حکومت گفت بر اساس تصمیم های اتخاذ شده در کمیته مذکور، 697 مرکز برای ثبت و دریافت اسلحه از شهروندان در مراکز پلیس در بغداد و دیگر استان ها، به جز استان های اقلیم کردستان عراق، اختصاص داده شده است.

به گزارش «الصباح» سلطان ادامه داد که در این راستا در هفته آتی فرم الکترونیکی ویژه ای در پلتفرم «اور» وابسته به دبیرخانه هیئت دولت راه اندازی خواهد شد.

وی افزود که شهروندان برای دسترسی به فرم الکترونیکی باید یک اپلیکیشن را دریافت و از طریق آن اطلاعات را وارد کنند. سپس بر اساس اطلاعات وارد شده برای تحویل سلاح، پیامکی از جانب کمیته برای شهروندان فرستاده می شود تا به نزدیک ترین مرکز دریافت سلاح مراجعه کنند.

دبیر کمیته ملی ساماندهی سلاح و انحصار آن در دست حکومت اعلام کرد که برای دریافت سلاح از شهروندان 12 ماه مهلت داده شده و پس از آن اقدامات لازم برای افرادی که از این دستورات سرپیچی کنند اتخاذ خواهد شد.

سلطان خاطرنشان کرد که این ضوابط برای داشتن سلاح اعمال شده نه حمل آن، خصوصا که دولت به سرپرست هر خانواده ای حق داشتن تنها یک سلاح را داده است به شرطی که عراقی باشد و دست کم 25 سال سن داشته و محکوم نبوده و سابقه کیفری نداشته باشد و آزمایش عدم اعتياد به مواد مخدر را انجام دهد و در صورتی که سرپرست خانواده صلاحیت داشتن سلاح را نداشته باشد، فرزند ذکور بزرگ او یا زن سرپرست خانواده امکان داشتن سلاح را دارند.

وی در پایان اعلام کرد که از سال 2007 طی چند طرح برای جمع آوری سلاح از خانه های مردم بیش از 25 هزار و 522 قطعه اسلحه و 15 میلیون انواع گلوله جمع آوری شده است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا