خبر اولسیاسی

بررسی قراردادهای تسلیحاتی و پایان مأموریت ائتلاف بین المللی در دیدار مکرون و السودانی

نخست وزیر عراق و رئیس جمهوری فرانسه روابط دوجانبه در بخش های انرژی و تسلیحاتی و انتقال به مرحله تازه در مأموریت نیروهای ائتلاف بین المللی را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، در حاشیه نشست داووس با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، دیدار و تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و روابط دوجانبه را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، در این دیدار که شامگاه چهارشنبه (17 دسامبر) برگزار شد، راه‌های همکاری دوجانبه در عرصه‌های اقتصادی و توسعه توان نظامی عراق و اجرای قراردادهای تسلیحاتی میان عراق و شرکت فرانسوی تالس و توسعه شراکت نفت و تقویت قراردادها با شرکت توتال و دیگر شرکت‌های بزرگ فرانسوی بررسی شد.

السودانی ضمن اشاره به افزایش توانمندی فنی و میدانی نیروهای مسلح عراق در عرصه‌های گوناگون و تثبیت پیروزی بر داعش، تأکید کرد که عرصه برای انتقال به پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی علیه داعش و ادامه همکاری نظامی و امنیتی دوجانبه میان عراق و هر یک از کشورهایی که حامی این کشور در مبارزه با تروریسم بودند فراهم است.

تحولات غزه و ادامه حملات به ملت فلسطین نیز از دیگر محورهای این دیدار بود و السودانی بر نقش جامعه جهانی و کشورهای بزرگ و مؤثر از جمله فرانسه در تلاش برای جلوگیری از کشتار دسته‌جمعی فلسطینیان و ایجاد راه حل بنیادی برای این مسئله که ضامن حقوق ملت فلسطین در سرزمین تاریخی‌شان باشد تأکید کرد.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا