خبر اولسیاسی

حمله مجدد امریکا و انگلستان به مواضع انصارالله در یمن

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، اعلام کرد که سایت‌های موشکی انصارالله یمن را مورد حمله قرار داده و ۱۴ موشک آماده شلیک آنها را منهدم کرده است.

میدل ایست نیوز: ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، اعلام کرد که سایت‌های موشکی انصارالله یمن را مورد حمله قرار داده و ۱۴ موشک آماده شلیک آنها را منهدم کرده است.

این چهارمین حمله نیروهای امریکایی به مواضع حوثی در یمن در یک هفته اخیر است.

به گزارش «الجزیره» در بیانیه سنتکام آمده است: «ساعت ۱۱:۵۹ دقیقه چهارشنبه شب ۱۷ ژانویه به وقت صنعا، نیروهای تحت فرمان ستاد فرماندهی مرکزی به ۱۴ موشک حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران که برای شلیک از مناطق کنترل خود، بارگذاری شده بودند، حمله کردند.»

در این بیانیه تصریح شده است که این موشک‌های آماده پرتاب٬ «تهدیدی قریب‌الوقوع» برای کشتی‌های تجاری و نیروی دریایی امریکا در منطقه بودند.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده تاکید کرده است نیروهای ارتش این کشور در راستای حق دفاع از خود این سایت‌ها را منهدم کردند.

سنتکام اضافه کرده است که حملات شامگاه چهارشنبه و دیگر اقدامات انجام شده، قابلیت و توانایی‌های انصارالله را برای تداوم حملات به کشتی‌های بین‌المللی و تجاری در دریای سرخ، تنگه باب‌المندب و خلیج عدن تضعیف خواهد کرد.

ژنرال مایکل اریک کوریلا، فرمانده سنتکام نیز گفته است: «اقدامات تروریست‌های حوثی مورد حمایت ایران همچنان برای به خطر انداختن دریانوردان بین‌المللی و مختل کردن خطوط کشتی‌رانی تجاری در جنوب دریای سرخ و آب‌راه‌های مجاور ادامه دارد.»

ژنرال کوریلا اضافه کرده است: «ما به اقدامات خود برای حفاظت از جان دریانوردان بی گناه ادامه خواهیم داد و همیشه از افراد خود محافظت خواهیم کرد.»

مقامات امریکایی هم به شبکه های خبری گفتند که ارتش این کشور سایت‌های موشکی حوثی را در یمن مورد حمله قرار دادند.

این مقامات امریکا تصریح کردند٬ حملات موشکی چهارشنبه توسط کشتی و زیردریایی‌های ایالات متحده علیه مواضع حوثی در خاک یمن انجام شد.

امریکا و بریتانیا جمعه گذشته حملات گسترده‌ای به مواضع حوثی انجام دادند. دولت امریکا همچنین روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه، حوثی‌ یمن را دوباره به فهرست «سازمان‌های تروریستی» بازگرداند.

اما به رغم این اقدامات و حملات امریکا، حوثی همچنان به حملات خود به مسیرکشتیرانی بین‌المللی ادامه می‌دهند.

در همین زمینه، ساعتی پیش از انتشار خبر حملات تازه، سنتکام اعلام کرد: ساعت ۸:۳۰ دقیقه چهارشنبه شب به وقت صنعا، یک پهپاد شلیک شده از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها، کشتی «جنکو پیکاردی»، با پرچم جزایر مارشال و متعلق به امریکا، در خلیج عدن را هدف قرار داد.

سنتکام می‌گوید، حمله پهپادی حوثی هیچ آسیب جانی نداشته اما خساراتی وارد کرده است. طبق این گزارش، کشتی جنکو پیکاردی مشکلی برای ادامه مسیر خود ندارد.

مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا که به عنوان بازوی نیروی دریایی بریتانیا بر آب‌راه‌های خاورمیانه نظارت می‌کند هم پیشتر اعلام کرد که این حمله در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرقی عدن رخ داده‌است.

طبق این گزارش، خدمه این کشتی سالم هستند و توانسته‌اند «آتش سوزی» ناشی از حمله پهپادی را مهار کنند.

یک سخنگوی حوثی هم اعلام کرد که نیروهای این گروه «در عملیاتی یک کشتی امریکایی را در خلیج عدن» هدف قرار دادند.

یحیی سریع گفته است که نیروهای شبه نظامی حوثی با موشک‌های ضد کشتی «امریکایی جینکو پیکاردی را در خلیج عدن» هدف قرار دادند.

حوثی‌ها از آبانماه تا کنون یک سری حملات مشابه را علیه کشتی‌های تجاری در خلیج عدن و دریای سرخ انجام داده‌اند.

حوثی‌ها اعلام کرده‌اند که در حمایت از فلسطینی‌ها، کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و باب‌المندب با پهپاد و موشک هدف قرار می‌دهند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا