سیاسی

بازدید گالانت از جبهه شمالی در پی حملات موشکی حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی

حزب الله لبنان از اجرای چندین عملیات علیه نیروها و مواضع رژیم صهیونیستی از جمله شلیک دو فروند راکت برکان خبر داد.

میدل ایست نیوز: حزب‌الله امروز (جمعه 19 ژانویه) اعلام کرد که با دو موشک «برکان» مجاور سایت‌های «السمقاه» و «رمثه» در مزارع اشغالی شبعا و همچنین نزدیکی پایگاه «خربت مایز» و تجمع صهیونیست ها در جبل نذر را بمباران کرده است.

در همین حال، «الجزیره» گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با 12 حمله، اطراف شهرک‌های رامیه و جبل بلات را هدف قرار دادند و همچنین 4 حمله به اطراف شهرک‌های العدیسه، کفرکله و عیتارون انجام دادند.

بمباران اسرائیل به اطراف شهرهای میس الجبل، محیب، بلیده، خیام، العدیسه، راشایا الفخار و الحباریه نیز کشیده شد.

به گفته خبرگزاری رسمی لبنان و شهردار این روستای مرزی، این حملات منجر به “ویرانی کامل” حداقل سه خانه در روستای کفر کیلا شد.

خبرگزاری رسمی لبنان اعلام کرد که هواپیماهای رژیم صهیونیستی صبح سه خانه و بعد از ظهر یک خانه دیگر را هدف قرار دادند که همزمان با گلوله باران پنجمین خانه در روستا بود.

«حسن شیث» مختار کفرکیلا به خبرگزاری فرانسه گفت: «حدود 100 نفر از ساکنان کفرکیلا باقی مانده‌اند و خوشبختانه خانه‌های مورد هدف خالی بوده‌اند.»

از سوی دیگر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: گنبد آهنین یک پهپاد از لبنان را که حریم هوایی رژیم را بر فراز دریا نقض کرده بود، رهگیری کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی – در بیانیه ای – گفت که هواپیماهای جنگی به سایت های پرتاب موشک و مقر نظامی حزب الله در منطقه روستای رامیه در جنوب لبنان حمله کردند.

وی افزود: ارتش سایت های شناسایی و زیرساخت های حزب الله را در روستاهای هولا و کفرکیلا هدف قرار داد.

در همین حال، یوآو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی از جبهه شمالی بازدید کرد و گفت که این رژیم به دنبال تنش با حزب الله نیست، اما اگر حزب الله به حق صهیونیست ها برای زندگی در آن مناطق احترام نگذارد، آماده است تا از زور برای بازگرداندن آنها به خانه هایشان استفاده کند.

در همین حال، روزنامه امریکایی «واشنگتن پست» به نقل از مقامات غربی و لبنانی نوشت: «اسرائیل تهدید کرد که در صورت عدم توافق در عرض چند هفته، جنگ خود را با حزب الله تشدید خواهد کرد.»

از سوی دیگر، رسانه رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل آویو در نامه ای به واشنگتن نسبت به اقدام نظامی در صورتی که حزب الله گردان «رضوان» را از مرزهای شمالی خارج نکند، هشدار داده است.

این پس از آن صورت گرفت که حزب الله آمادگی کامل خود را برای هرگونه تجاوزی از سوی نیروهای اشغالگر اعلام کرد.

حزب الله در پی عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر و آغاز جنگ علیه غزه وارد رویارویی با رژیم صهیونیستی شد.

این درگیری ها مقامات رژیم صهیونیستی را وادار کرد که ده ها هزار شهروند را از شهرک ها و شهرهای نزدیک مرز با لبنان تخلیه کنند.

 

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا