خبر اولسیاسی

برنامه عراق برای تقویت تسلیحات نیروی هوایی در سال جاری

رئیس واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از طرح‌های مورد حمایت فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور برای افزایش توان تسلیحاتی نیروی هوایی و تقویت پدافند هوایی خبر داد.

میدل ایست نیوز: سرتیپ «تحسین الخفاجی» رئیس واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق گفت که بر اساس رتبه‌بندی نهادهای معتبر، عراق در رتبه‌بندی ارتش‌ها در رتبه 4 جهان عرب و در رتبه 45 جهان جای دارد.

وی در گفت وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که در سال جاری تلاش می‌شود که تجهیز ارتش متناسب با چالش‌های پیش روی کشور باشد و افزود که اقدامات بزرگی در عرصه تجهیز و پیشرفته کردن سامانه‌های دفاعی به‌خصوص پدافند هوایی انجام خواهد شد.

الخفاجی تأکید کرد که سلاح‌های نیروی هوایی ارتش و نیروی هوایی عراق برای تقویت توانمندی در مبارزه با تروریسم و تحکیم سلطه حکومت اهمیت بسیاری دارند و به نیروهای نظامی کشور امکان غافلگیرکردن دشمن را می‌دهند.

وی ادامه داد که «محمد شیاع السودانی» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با جدیت از تقویت تسلیحاتی به خصوص برای نیروی هوایی حمایت می‌کند و پیش از این جلساتی را با فرماندهان ارشد نظامی در این باره داشته است.

الخفاجی افزود که همه چیز بر اساس برنامه‌ای که نهادهای عالی کشور تنظیم کرده‌اند پیش می‌رود و امیدواریم که در سال جاری اتفاقات مهمی در این باره بیفتد.

 

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا