سیاسی

نشست اضطراری اتحادیه عرب برای بررسی تحولات غزه

سفیر فلسطین در اتحادیه عرب اعلام کرد که نشست اضطراری اتحادیه در سطح نمایندگان دائم دوشنبه آینده برای بررسی تحولات جنگ در نوار غزه برگزار خواهد شد.

میدل ایست نیوز: مهند العکلوک، سفیر فلسطین در اتحادیه عرب، شامگاه جمعه اعلام کرد که نشست اضطراری اتحادیه در سطح نمایندگان دائم دوشنبه آینده برای بررسی تحولات جنگ در نوار غزه برگزار خواهد شد.

به گزارش «آناتولی»، در بیانیه نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب آمده: «اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائم، دوشنبه هفته آینده نشست فوق‌العاده‌ای را در مقر دبیرخانه اتحادیه عرب در قاهره به ریاست پادشاهی مراکش (رئیس دوره ای اتحادیه) برگزار می‌کند.

وی توضیح داد که این نشست اضطراری “به درخواست فلسطین و با حمایت تعداد زیادی از کشورهای عربی و با هدف بررسی جنایات و طرح های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین” برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی، تخریب سیستماتیک زیرساخت‌های اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی، یورش روزانه به ده‌ها شهر، روستا و اردوگاه فلسطینی (..) و محاصره مسجد الاقصی بررسی خواهد شد.

بر اساس این بیانیه، دیپلمات فلسطینی ابراز امیدواری کرد که «این نشست موجب برداشتن گام‌های سیاسی، حقوقی، دیپلماتیک و اقتصادی ای شود که می‌توان در چارچوب اتحادیه عرب برداشت».

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا