اقتصادیسیاسی

تاخیر در تحویل محموله‌های نفت عراق و عربستان در پی بحران در دریای سرخ

ارسال محموله های نفت از عربستان و عراق به میزان حدود 9 میلیون بشکه به دلیل تغییر مسیر کشتی ها و طولانی تر شدن مسیر با تاخیر انجام شد.

میدل ایست نیوز: ارسال محموله های نفت از عربستان و عراق به میزان حدود 9 میلیون بشکه با تاخیر انجام شد چرا که نفت کش ها، برای عبور از منطقه مسیر طولانی تری را به جای دریای سرخ انتخاب می کنند.

به گزارش بلومبرگ ـ الشرق، کشتی هایی که محموله های خود را از بنادر راس تنوره، الجبیل و بصره بارگیری کردند، مسیر خود را تغییر داده و به دور از تنگه باب المندب و دریای سرخ، قاره آفریقا را دور زدند.

اکثر این محموله ها در 12 ژانویه یا پس از آن هنگامی که نیروهای امریکایی و بریتانیایی، مواضع انصار الله در یمن را هدف قرار دادند، تحویل داده شد.

کشتی های باری به سمت آفریقا می روند و سفرشان از خاورمیانه به سمت اروپا طولانی تر می شود، به گونه ای که این تغییر مسیر منجر به طولانی تر شدن راه به مدت دو هفته می شود.

اگر چه به نظر می رسد، هدف قرار دادن نفتکش ها تاکنون عمدی نبوده، اما بسیاری از مالکان کشتی ها ترجیح می دهند پیشگیری های لازم را انجام دهند.

احتمال می رود محموله دست کم 2 کشتی عربستانی با 3 میلیون بشکه نفت با تأخیر تحویل مشتریان داده شود.  5 نفت کش نیز از عراق مسیر خود را تغییر داده و از دریای سرخ عبور نمی کنند.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا