سیاسی

بازگشایی سفارت اتریش در بغداد؛ محور گفت‌وگوی حسین و شالنبرگ

وزیر امور خارجه عراق با همتای اتریشی خود درباره بازگشایی سفارت اتریش در بغداد پس از سه دهه و مسائل دارای اهمیت مشترک رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: فواد حسین وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر عراق و الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش امروز یکشنبه (21 ژانویه) در وین با یکدیگر دیدار کردند.

در بیانیه وزارت امور خارجه عراق آمده است که دو طرف در این دیدار درباره روابط تاریخی دو کشور دوست، شماری از پرونده ها و مسائل دارای اهمیت مشترک، بازگشایی سفارت اتریش در بغداد پس از سه دهه و نیز انتخاب سفیر در این سفارتخانه با یکدیگر رایزنی کردند که نشان دهنده تمایل بغداد و وین در تقویت روابط دو جانبه است.

در بیانیه وزارت امور خارجه بغداد آمده است که حسین در این دیدار ضمن اشاره به اولویت های اصلاحات اقتصادی که دولت عراق در تلاش است طی مرحله پیش رو اجرا کند، مهم ترین چالش های امنیتی که عراق و منطقه با آن رو به رو هستند را بیان کرد.

از طرفی وزیر امور خارجه اتریش در امور اروپایی و بین المللی از پایبندی کشورش به حمایت از دولت عراق در زمینه مقابله با چالش های امنیتی و اقتصادی خبر داد و تاکید کرد که اتریش به تلاش های خود برای تقویت روابط بین دو کشور در راستای منافع مشترک دو ملت دوست ادامه می دهد.

منبع
کانال تلگرامی وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا