اجتماعیسیاسی

بغداد بعد از 35 سال میزبان نشست سازمان شهرهای عربی می‌شود

شهرداری بغداد از تکمیل مقدمات و آماده‌سازی این شهر برای میزبانی از شصت و یکمین نشست شواری اجرایی سازمان شهرهای عربی خبرداد.

میدل ایست نیوز: شهرداری بغداد امروز یکشنبه از تکمیل مقدمات و آماده سازی این شهر برای میزبانی از شصت و یکمین نشست شواری اجرایی سازمان شهرهای عربی خبرداد که قرار است بعد از وقفه طولانی مدت 35 ساله بار دیگر در بغداد برگزار شود.

به گزارش سومریه نیوز، دبیرخانه شهرداری بغداد با انتشار بیانیه ای اعلام کرد تمامی تدارکات و آماده‌سازی‌های لازم برای میزبانی از شصت و یکمین نشست سازمان شهرهای عربی در 24 و 25 ژانویه در بغداد، با شعار «شهرهای انعطاف پذیر و آینده پایدار» و تحت نظارت محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق انجام شده است.

این منبع افزود: عراق به عنوان یکی از کشورهای بنیانگذار این سازمان بود که در سال 1967 تاسیس شد و مقر دائمی آن در کویت قرار دارد. این سازمان از طریق عقد توافقنامه های دوستی، همکاری و مشارکت با بسیاری از سازمان ها و اتحادیه‌های عربی، منطقه ای و بین المللی و همچنین دانشگاه ها و مؤسسات تخصصی در زمینه فعالیت های خود، ارتباط دارد.

در این بیانیه آمده است که سازمان شهرهای عربی، عضو سازمان شهرهای متحد و همچنین عضو ناظر شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل، شورای اروپا و سایر سازمان ها و نهادهای بین المللی است.

منبع
السومریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا