خبر اولسیاسی

منابع اطلاعاتی امریکا:
حماس مهمات لازم برای ادامه جنگ به مدت چند ماه را دارد

برآوردهای دستگاه های اطلاعاتی امریکا نشان می دهد که جنبش حماس هنوز هم ذخایر تسلیحاتی کافی برای حمله به رژیم صهیونیستی را در اختیار دارد.

میدل ایست نیوز: براساس گزارش منتشر شده در روزنامه «وال استریت ژورنال»، تخمین های اطلاعاتی امریکا حاکی از آن است که جنبش حماس همچنان مهمات کافی برای حمله به رژیم صهیونیستی را برای چند ماه آینده در اختیاردارد.

به گزارش «اسکای نیوز»، این روزنامه به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی نوشت با وجود حملات هوایی و زمینی به غزه، هدف نابود کردن جنبش حماس محقق نشده است.

درهمین حال مقامات رژیم صهیونیستی اذعان کردند آنان، با وجود عملیات تهاجمی هوایی و زمینی در داخل نوار غزه که به کشته شدن هزاران غیرنظامی منجر شده است، به هدف اصلی خود یعنی نابودی جنبش حماس دست پیدا نکرده اند.

این گزارش می افزاید: طبق برآوردهای سازمان های اطلاعاتی امریکا، رژیم صهیونیستی بین 20 تا 30 درصد از رزمندگان حماس را از پای درآورده است در حالیکه این تلفات بسیار کمتر از هدف این رژیم برای نابودی جنبش حماس است.

بنا به گفته مقامات نظامی کنونی و سابق رژیم صهیونیستی، اگرچه جنبش حماس هزاران نفر قربانی داده است اما طبق ارزیابی های امریکایی و صهیونیستی، این جنبش به سادگی می تواند در این منازعه به حیات خود ادامه دهد.

از سوی دیگر یک مقام ارشد نظامی رژیم صهیونیستی درباره هدف قرار دادن حماس گفت: شما لازم نیست پیروز شوید و تنها کاری که باید انجام دهید این است که نبازید.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا