سیاسی

تاکید عراق بر ضرورت پایان دادن به حضور نیروهای خارجی در کشور

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد کشور نیازی به حضور نیروهای خارجی در خاک خود ندارد.

میدل ایست نیوز: سرتیپ یحیی رسول سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد کشور نیازی به حضور نیروهای خارجی در خاک خود ندارد و دولت عراق به سمت پایان دادن به حضور نیروهای خارجی در این کشور حرکت می کند.

یحیی رسول افزود: دولت عراق نگرش و چشم اندازی را برای مرحله بعدی در نظر دارد که شامل فعالیت فنی مشترک برای پایان دادن به ماموریت نیروهای ائتلاف بین المللی و حرکت به سمت همکاری های امنیتی و نظامی دوجانبه تسلیحاتی و مشورتی است.

در همین خصوص عماد علو کارشناس امورامنیتی و نظامی در گفتگو با روزنامه الصباح در این خصوص تصریح کرد: تجربه طولانی و سطح تسلیحات پیشرفته ای که نیروهای مسلح عراقی و همچنین آموزش های سطح بالایی که دریافت کرده اند، باعث شده است تا همه نیروهای مسلح این کشور توانمندی لازم را برای تعقیب و پیگرد عناصر تروریستی داعش داشته باشند. افزون بر این نیروهای عراقی از توانایی بالایی برای مقابله با چالش های امنیت داخلی بهره مند هستند و این مساله در سطح منطقه و جهان نیز مشخص است.

وی خاطرنشان کرد: کشور عراق امروزه ازنظر تعداد نیروی ارتش در رتبه چهل و پنجم جهان قرار دارد و از پیشرفت بالایی برخوردار است و بنابراین توجیهات مربوط به حضور نیروهای خارجی برای مبارزه با گروه ها و باندهای تروریستی داعش موضوعیتی ندارد.

پیش از این، محمد شیاع السودانی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق بار دیگر بر تصمیم قاطع کشورش مبنی بر لزوم پایان دادن به حضور نیروهای ائتلاف بین المللی در خاک عراق و ترک این کشور تاکید کرد.

او خروج این نیروها از عراق را یک مطالبه مردمی در کشور خواند.

روز گذشته نیز یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که کشورش به هیچ نیروی خارجی در خاک خود نیاز ندارد.

رسول ضمن تکذیب اخبار منتشر شده مبنی بر حضور نیروهای خارجی بیشتر در عراق، گفت که به زودی کمیته مشترک عراق و ائتلاف بین المللی فعالیت خود برای زمانبندی خروج نیروهای ائتلاف از عراق و بازنگری در نوع روابط آتی را آغاز می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا