سیاسی

رئیس کمیته تحقیقات پارلمان عراق درباره حمله اربیل:
دولت می‌تواند مسائل مرتبط با امنیت عراق را حل کند

رئیس کمیته تحقیقات پارلمان عراق درباره حمله به اربیل گفت: عراق می‌توانند هر مساله‌ای که مربوط به امنیت کشور می‌شود، به ویژه آنچه ایران درباره حضور هسته‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی می‌گوید را حل کند.

میدل ایست نیوز: کمیته تحقیقات پارلمان عراق درخصوص حمله به اربیل تاکید کرد که حمله ایران به مواضعی در اقلیم کردستان غیر قابل توجیه است و حاکمیت عراق را هدف قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، عباس الزاملی، رئیس این کمیته در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که ریاست پارلمان عراق، دستور تشکیل کمیته ای برای بررسی جزئیات این حادثه از کمیسیون امنیت، دفاع و روابط خارجی را داده است.

وی اشاره کرد که این کمیته از محلی که با بیش از یک موشک بالستیک هدف حمله قرار گرفته است، بازدید کرد.

الزاملی بیان کرد که این حمله، حاکمیت عراق را هدف قرار می دهد و دولت فدرال یا اقلیم کردستان می توانند هر مساله ای که مربوط به امنیت کشور می شود را به ویژه آنچه ایران درباره حضور هسته های جاسوسی متعلق به رژیم صهیونیستی یا سایر گروه های مخالف علیه کشورهای همجوار از جمله جمهوری اسلامی ایران حل کنند.

رئیس کمیته تحقیقات پارلمان عراق درخصوص حمله به اربیل گفت که دولت بغداد و اربیل در جهت حل مساله افراد مسلح مخالف جمهوری اسلامی یا غیره و تلاش برای خلع سلاح یا اخراج آنها اقدام می کنند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا