خبر اولسیاسی

سنتکام:
دو سرباز امریکایی که در خلیج عدن مفقود شده بودند، کشته شده‌اند

فرماندهی مرکزی امریکا اعلام کرد که تلاش برای یافتن دو سرباز یگان ویژه نیروی دریایی این کشور که ۱۰ روز قبل در خلیج عدم مفقود شده بودند بی نتیجه مانده است.

میدل ایست نیوز: مقامات نظامی امریکا شامگاه یکشنبه اعلام کردند که عملیات نجات دو سرباز یگان ویژه نیروی دریایی این کشور که ۱۰ روز قبل در جریان حمله به یک «شناور حامل تسلیحات ایرانی» در خلیج عدن مفقود شده بودند، بی‌نتیجه مانده و وضعیت آنها از مفقود به «مرحوم» تغییر یافته است.

به گزارش «الحره» فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، نوشت که این دو سرباز یگان ویژه نیروی دریایی امریکا روز ۱۱ ژانویه طی عملیاتی در نزدیکی سواحل سومالی «در حین سوار شدن به یک قایق غیرقانونی حامل تسلیحات ایرانی» مفقود شدند.

ژنرال مایکل اریک کوریلا، فرمانده سنتکام، در بیانیه‌ای گفت: «ما در غم از دست دادن دو رزمنده نیروهای ویژه نیروی دریایی خود هستیم و فداکاری و الگوی آنها را برای همیشه گرامی خواهیم داشت. دعای ما با خانواده، دوستان، یگان ویژه نیروی دریایی، نیروی دریایی ایالات متحده، و کل یگان ویژه است.»

بیانیه سنتکام می‌گوید که نیروهای جترباز و دریایی ایالات متحده در عملیات مشترکی با نیروهای ژاپن و اسپانیا بیش از ۲۱ هزار مایل مربع را برای یافتن این دو سرباز جست‌وجو کردند و در این عملیات همچنین از نهادهایی چون مرکز هواشناسی و اقیانوس‌شناسی، فرماندهی منطقه اقیانوس اطلس گارد ساحلی ایالات متحده، و دانشگاه سن دیگو – موسسه اقیانوس‌شناسی اسکریپت، کمک گرفتند.

ایالات متحده در واکنش به حملات انصارالله به کشتی‌های تجاری مربوط به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ مواضع آنان را در یمن هدف قرار داده است.

در همین راستا ارتش ایالات متحده اعلام کرد که نیروهای این کشور روز شنبه یک فروند موشک ضد کشتی انصارالله را که به سمت خلیج عدن هدف قرار گرفته و آماده پرتاب بود، منهدم کردند.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا