اجتماعی

آغاز ساخت مرکز فرهنگی در عمان با سرمایه‌گذاری 385 میلیون دلاری

سلطان عمان سنگ بنای مجتمع فرهنگی عمان و ساختمان سازمان اسناد و مدارک و آرشیو ملی این کشور در مسقط به ارزش حدود 385 میلیون دلار را قرار داد.

میدل ایست نیوز: هیثم بن طارق، سلطان عمان سنگ بنای مجتمع فرهنگی عمان و ساختمان سازمان اسناد و مدارک و آرشیو ملی این کشور در مسقط به ارزش حدود 385 میلیون دلار را قرار داد.

به گزارش الخلیج آنلاین، این پروژه در ارتفاعات فرودگاه در استان مسقط واقع شده و فضایی اختصاص یافته برای جمع آوری، حفظ و نمایش هنرها و فرهنگ های زنده، تاریخی و معاصر در عمان است.

پروژه مذکور در مساحتی بالغ بر 80 هزار متر مربع و با هزینه بیش از 385 میلیون دلار احداث می شود.

هدف از احداث این مجتمع، بهبود فعالیت فرهنگی، ادبی، نمایشی و پژوهشی و تقویت فعالیت ها و برنامه های فرهنگی، توسعه فعالیت فرهنگی، جمع آوری واژگان فرهنگی عمان و برجسته کردن میراث این کشور است.

احداث مجتمع فرهنگی عمان به بهبود پژوهش علمی و فکری، تقویت فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و حفظ تاریخ و دستاوردهای فرهنگی این کشور کمک می کند.

این مجتمع 3 ساختمان اصلی دارد که عبارت اند از: ساختمان اسناد و مدارک و آرشیو ملی، کتابخانه ملی با ظرفیت یک میلیون جلد کتاب و سالن تئاتر ملی با ظرفیت هزار صندلی.

مجتمع فرهنگی عمان دربرگیرنده کتابخانه کودکان، سینما، نمایشگاه و کارگاه و مقر مجمع ادبی، سالن های هنرهای زیبا و بخش جوانان است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا