سیاسی

وزارت اوقاف و امور دینی در غزه:
رژیم صهیونیستی هزار مسجد را در نوار غزه ویران کرد

وزارت اوقاف و امور دینی در غزه از تخریب هزار مسجد و ده ها گورستان و ترور بیش از 100 تن از خطبای غزه خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت اوقاف و امور دینی در غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در 7 اکتبر هزار مسجد و ده ها گورستان در نوار غزه را تخریب و بیش از 100 تن از خطبای آن را ترور کرده است.

به گزارش «الجزیره» وزارت اوقاف و امور دینی شامگاه یکشنبه (21 ژانویه) در بیانیه خود گفت که از 1200 مسجد موجود، هزار مسجد از جمله مساجد تاریخی به طور کلی و جزئی تخریب شدند که هزینه بازسازی آن 500 میلیون دلار برآورد شده است.

وزارتخانه مذکور در بیانیه خود اعلام کرد که طی عملیات ترور توسط ارتش رژیم صهیونیستی بیش از 100 خطیب از جمله علمای دینی، موذن و متولی مساجد به شهادت رسیدند.

در بیانیه وزارت اوقاف و امور دینی در غزه آمده است که نیروهای ارتش اشغالگر به تخریب و ویرانی ده ها گورستان و نبش قبر ها ادامه می دهند که این امر تجاوز از مرزهای انسانی و قوانین بین المللی است.

وزارت اوقاف اعلام کرد که گورستان های فوری در استان های غزه پر شده اند که منجر به نبود فضا برای دفن شهدا شده است و شهدا به اجبار در مکان های عمومی مانند پیاده‌رو ها، خانه ها، بازارها، مدرسه ها و محوطه بیمارستان ها دفن می شوند.

وزارتخانه مذکور ادامه داد که ارتش صهیونیستی طی حمله های خود به مکان های دینی کلیسای ارتدکس یونانی، شماری از ادارات، سازمان های زکات، مدارس آموزش قرآن کریم و بانک اوقاف را ویران کردند.

وزارت اوقاف در پایان بیانیه خود بر ضرورت حمایت کشورهای عربی و اسلامی و انجام مسئولیت های خود در برابر برادران خود در نوار غزه تاکید کرد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا