سیاسی

وزیر خارجه عراق:
گسترش دامنه تنش، کشورهای بسیاری را در منطقه درگیر کرده است

وزیر خارجه عراق در دیدار با سفیران کشورهای عربی در اتریش تاکید کرد که عراق میدان تصفیه حساب طرف های خارجی نخواهد بود.

میدل ایست نیوز: فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در حاشیه سفر خود به اتریش با شماری از سفیران کشورهای عربی در این کشور دیدار کرد.

در بیانیه وزارت خارجه عراق که بامداد دوشنبه (22 ژانویه) منتشر شده، آمده است که فؤاد حسین در این دیدار ضمن تاکید بر مواضع عراق در خصوص دعوت به آتش بس در غزه و ورود فوری کمک های بشردوستانه به آن که همسو با مواضع کشورهای عربی است، به نتایج سفر خود به اتریش و دیدار با همتای اتریشی خود پرداخت.

وی همچنین با اشاره به خطرات تشدید تنش ها و تداوم آنها، تاکید کرد که پیامدهای توسعه دامنه جنگ کشورهای زیادی را در منطقه و خارج از آن از جمله لبنان، سوریه، یمن، عراق، ایران، پاکستان و دریای سرخ را در بر گرفته است.

وزیر خارجه عراق بر این موضوع تاکید کرد که عراق میدان تصفیه حساب نخواهد بود و این کشور پیوسته در تلاش است که روابطش با کشورهای همسایه متوازن و بر پایه اصول حسن همجواری و منافع و احترام متقابل باشد.

وی افزود که کشورها نباید مشکلات داخلی خود را به خارج صادر کنند چرا که این امر به ضرر منافع ثبات تمام کشورهای منطقه خواهد بود و بر اوضاع اقتصادی اثر منفی خواهد گذاشت.

فؤاد حسین در دیدار با سفیران کشورهای عربی در اتریش به اوضاع کلی در عراق و پیروزی انتخابات شوراهای استانی که در ماه گذشته برگزار شد و همچنین به ثبات اوضاع امنیتی در کشور و تاسیس مرحله جدید از سازندگی و بازسازی کشور اشاره کرد.

از طرفی سفیران کشورهای عربی از این دیدار قدردانی و موضع اصولی و ثابت عراق در حمایت از مساله فلسطین قدردانی و بر اهمیت این سفرها به کشورهای اروپایی در جهت هماهنگی و تبیین مواضع در راستای خدمت عمل مشترک عربی تاکید کردند.

منبع
کانال تلگرامی وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا