خبر اولسیاسی

وزرای خارجه فلسطین و رژیم صهیونیستی مهمان ویژه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا

وزرای امور خارجه فلسطین و رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به صورت جداگانه در نشست دوره ای وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل شرکت می کنند.

میدل ایست نیوز: در راستای تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ غزه، ریاض المالکی، وزیر امور خارجه فلسطین و «اسرائیل کاتز»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در نشست دوره ای وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل شرکت می کنند.

به گزارش «فرانس پرس» این نشست عمدتاً بر وضعیت خاورمیانه متمرکز خواهد بود، اما در عین حال ارزیابی وضعیت اوکراین را مورد بحث قرار خواهد داد. نشست بروکسل 15 هفته پس از آغاز جنگ بین حماس و رژیم صهیونیستی برگزار می شود و همزمان با نگرانی های فزاینده از گسترش درگیری ها در منطقه است.

وزیر امور خارجه فلسطین و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی وی به طور جداگانه در این نشست شرکت می کنند. وزرای خارجه عربستان، مصر، اردن و دبیرکل اتحادیه عرب نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

نشست بروکسل یک روز پس از آن برگزار می شود که به گفته وزارت بهداشت محلی حماس، تعداد قربانیان غزه از 25000 نفر گذشت.

پیش از این نشست، هیئت دیپلماتیک اتحادیه اروپا سندی را برای کشورهای عضو ارسال کرد که در آن نقشه راه صلح در مناقشه گسترده تر رژیم صهیونیستی و فلسطین را پیشنهاد کردند.

در قلب این طرح، فراخوانی برای برگزاری «کنفرانس آماده‌سازی صلح» است که توسط اتحادیه اروپا، مصر، اردن، عربستان سعودی و اتحادیه کشورهای عربی سازماندهی شده و از ایالات متحده و سازمان ملل نیز دعوت شده است تا در آن شرکت کنند.

سند داخلی روشن می کند که یکی از اهداف اصلی طرح صلح باید ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی باشد که «در کنار اسرائیل در صلح و امنیت زندگی کند».

مقامات اتحادیه اروپا اعتراف می کنند که مقامات و دیپلمات های رژیم صهیونیستی در حال حاضر علاقه ای به راه حل موسوم به دو کشور نشان نمی دهند، اما طرف های دیگر اصرار دارند که این تنها گزینه برای صلح بلندمدت است.

سند اتحادیه اروپا همچنین پیشنهاد می‌کند که شرکت‌کنندگان در کنفرانس صلح، بسته به اینکه طرحی را که در کنفرانس بر سر آن توافق شده است، بپذیرند یا رد کنند، “پیامدهای” را برای هر دو طرف روشن کنند. در این سند ذکر نشده است که این پیامدها چه بوده است.

منبع
فرانس پرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا