اقتصادی

کویت، عربستان و امارات در رأس سرمایه گذاران کشورهای عربی در بازار سهام امریکا

کویت، عربستان سعودی و امارات عربی متحده درمیان کشورهای عربی، بیشترین سرمایه گذاری دربازار سهام امریکا را به خود اختصاص داده اند.

میدل ایست نیوز: کویت، عربستان سعودی و امارات در صدر فهرست کشورهای عربی قرار دارند که طی 11 ماه از سال 2023 بیشترین سرمایه گذاری را در سهام شرکت های آمریکایی داشته اند.

به گزارش «الخلیج آنلاین»، بر اساس این آمار، کویت با سرمایه گذاری 289.3 میلیارد دلار در سهام شرکت های امریکایی رتبه نخست را در میان کشورهای عربی و با سهمی معادل 2.1 درصد از کل سرمایه گذاری در این سهام، رتبه هفدهم جهان را به خود اختصاص داده است.

پس از کویت، عربستان سعودی با سرمایه گذاری به میزان 185 میلیارد دلار در رتبه دوم این فهرست در جهان عرب و در رتبه هجدهم جهانی قرار دارد.

امارات عربی متحده نیز با سرمایه گذاری 176.3 میلیارد دلار در بازار سهام امریکا رتبه سوم در میان کشورهای عربی و رتبه نوزدهم جهانی را در اختیار دارد.

در همین حال حجم سرمایه گذاری مغرب در بازار سهام شرکت های امریکایی بالغ بر 2.8 میلیارد دلار است که باعث شده است، مغرب از این حیث، در رتبه چهارم جهان عرب و رتبه 57 جهان قرار گیرد.

از سوی دیگر سرمایه گذاری کشور مصر در بازار سهام شرکت های امریکایی با کاهش روبه رو بوده و به 1.1 میلیارد دلار رسیده است که مصر از این جهت رتبه 65 جهان را به خود اختصاص داده است.

این منبع در ادامه نوشت: حجم سرمایه گذاری های کشورهای عربی در بازار سهام شرکت های امریکایی در سال 2023 به حدود 654.6 میلیارد دلار رسید در حالی که این میزان در پایان سال 2022 رقم 549 میلیارد دلار بوده است.

گفتنی است حجم سرمایه گذاری های جهانی در سهام شرکت های بین المللی طی 11 ماهه اول سال 2023 به حدود 14 تریلیون دلار رسید.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا