اجتماعیاقتصادی

وزارت کار و امور اجتماعی عراق:
آمار دقیقی از شمار کارگران خارجی در کشور وجود ندارد

وزارت کار و امور اجتماعی عراق خبر داد که آمار دقیقی از کاگران خارجی در داخل کشور در دست نیست و این امر را در نتیجه شانه خالی کردن ادارات کارگزینی از ارائه آمار دقیق دانست.

میدل ایست نیوز: وزارت کار و امور اجتماعی عراق خبر داد که آمار دقیقی از کاگران خارجی در داخل کشور در دست نیست و این امر را در نتیجه شانه خالی کردن ادارات کارگزینی از ارائه آمار دقیق دانست.

به گزارش «الصباح» اسامه مجید الخفاجی مدیرکل اداره کار و آموزش حرفه ای وزارت کار و امور اجتماعی عراق اعلام کرد که این وزارتخانه در ماه گذشته برای التزام اصلاح این امر و ارائه آمار کارگران خارجی توسط هیئت دولت دستورالعمل 45 روزه ای را صادر کرد و برای اجرای دستورالعمل های دولت این دوره زمانی تمدید شده است.

الخفاجی افزود که آمار دقیق کارگران خارجی حاضر در کشور ثبت نشده است و ضمن ابراز تاسف اعلام کرد که شانی خالی کردن ادارات کارگزینی منجر به عدم دسترسی به آمار دقیق این افراد شده و آمار کارگران خارجی نامعلوم مانده است.

وی به ضرورت ارائه آمار دقیق به وزارتخانه برای تضمین حقوق کارگران خارجی و حق و حقوق کارگران داخلی اشاره کرد.

مدیرکل اداره کار و آموزش حرفه افزود که کمیته های بهبود اوضاع کارگران خارجی برنامه های خود را برای توسعه سازوکارهای جدید در این زمینه با هماهنگی وزارت کشور و دستگاه اطلاعات ملی آماده کردند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا