اقتصادی

امتناع سرمایه گذاران خارجی از خرید اوراق قرضه ترکیه به سبب افزایش بیش از اندازه تورم

رئیس یکی از بزرگترین شرکتهای مدیریت دارایی در اروپا اعلام کرد: سرمایه‌گذاران خارجی از خرید اوراق قرضه با واحد پول ترکیه امتناع می کنند و منتظرند تورم در این کشور سیر نزولی پیدا کند.

میدل ایست نیوز: سرمایه گذاران خارجی در حالی منتظر نزولی شدن تورم در ترکیه هستند که کارشناسان بعید می دانند این امر به زودی اتفاق افتد و این موضوع باعث خواهد شد سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی با لیر ترکیه، در بهترین حالت تا اواسط سال جاری محقق نشود.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، سرگئی استریگو رئیس بخش بدهیها در بازارهای نوظهور در شرکت «آموندی اس ای» در مصاحبه ای با شبکه بلومبرگ گفت: من دوست دارم تورم واقعاً کاهش یابد زیرا تصور می کنم این تنها چیزی خواهد بود که سرمایه گذاران بین المللی را به  خرید اوراق و سرمایه گذاری در بازار اوراق قرضه محلی تشویق می کند. ما باید منتظر باشیم و ببینیم چه اتفاقی می افتد. این برای من نقطه شروع اصلی خواهد بود.

انتظار کشیدن بیش از اندازه برای رونق گرفتن بازار اوراق قرضه ترکیه ، باعث ناامیدی مقامات این کشور از جمله «حفیظه إرکان» رئیس بانک مرکزی این کشور شده است چرا که وی ماه پیش اعلام کرده بود زمان مناسب برای سرمایه گذاری خارجی ها در اوراق قرضه دولتی به لیر ترکیه بعد از افزایش پنج برابری نرخ بهره از زمان انتصاب او به این سمت در ژوئن گذشته، فرا رسیده است.

این در حالی است که انتظار می رود میزان تورم در ترکیه در ماه مه آینده به 75 درصد برسد و با وجود این مساله،  هزینه‌های استقراض با تعدیل قیمت‌ها بسیار منفی خواهد بود.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا