سیاسی

بتن ریزی رآکتور چهارم نیروگاه اتمی الضبعه با حضور پوتین و السیسی

در مراسمی با حضور رئیس جمهور روسیه و رئیس جمهور مصر بتن‌ریزی رآکتور چهارم نیروگاه هسته ای «الضبعه» آغاز شد.

میدل ایست نیوز: در مراسمی با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به صورت ویدئوکنفرانس بتن ریزی رآکتور چهارم نیروگاه هسته ای «الضبعه» آغاز شد.

به گزارش «روسیا الیوم» پوتین ضمن آن که اعلام کرد که ساخت نیروگاه هسته ای الضبعه که یکی از مهم ترین پروژه بین دو کشور روسیه و مصر است وارد مرحله جدیدی شده، گفت که همکاری بین دو کشور پایدار و رو به رشد و روابط روسیه با مصر بر مبنای احترام متقابل و همکاری های متعدد و همکاری استراژیک است.

رئیس جمهور روسیه گفت که شرکت «روس‌اتم» از استاندارد و امنیت بالایی برخوردار است و ادامه داد که با تلاش های نیروهای کار دو کشور روسیه و مصر کار بر نیروگاه اتمی الضبعه مطابق با برنامه پیش می رود  و مشکلات فنی توسط 16 هزار نیروی کار حل می شود.

از طرفی رئیس جمهور مصر ضمن آن که این رویداد را اتفاقی بزرگ خواند و گفت که ساخت نیروگاه اتمی الضبعه و ورود به مرحله جدید در آن به دستاوردهای همکاری های مشترک دو کشور صفحه جدیدی گشوده است.

السیسی افزود که این پروژه نمایانگر میزان تلاش های دو کشور برای اجرای پروژه ملی مصر با ساخت نیروگاه اتمی الضبعه است که با سرعت رو به جلو و مطابق با جدول زمان بندی خود پیش می رود و از تمام مشکلات عبور می کند.

وی ادامه داد که دولت به این پروژه توجه ویژه ای دارد چرا که به نقش حیاتی آن به عنوان یک محرک مهم در رشد اقتصادی  و اجتماعی مطابق با چشم انداز مصر 2030، ایمان دارد.

رئیس جمهور مصر گفت که جهان شاهد بحرانی در عرضه انرژی جهانی است که بر اهمیت تصمیمات استراتژیک که دولت مصر آن ها را اتخاذ کرده است تاکید می کند.

روسیه و مصر در 19 نوامبر 2015 بر همکاری برای ساخت نیروگاه انرژی برق اتمی با هزینه سرمایه گذاری 25 میلیارد دلاری توافق کردند.

همچنین طی سفر پوتین به قاهره روسای جمهور روسیه و مصر در دسامبر 2017 برای ساخت نیروگاه الضبعه به توافق نهایی دست یافتند.

نیروگاه الضبعه شامل چهار راکتور نسل سه است که پیش بینی شده است راکتورها در آغاز سال 2028 راه اندازی شود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا