سیاسی

حمایت اتحادیه عرب از تلاش های مصر و قطر برای برقراری آتش بس در غزه

اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائمی از تلاش های مشترک قطر و مصر برای دستیابی به آتش بس دائم و بازگشت زندگی طبیعی در نوار غزه حمایت کرد.

میدل ایست نیوز: نشست اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائمی از تلاش های مشترک قطر و مصر برای دستیابی به آتش بس دائم و بازگشت زندگی طبیعی در نوار غزه حمایت کرد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» نشست فوق العاده شورای اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائمی دوشنبه (22 ژانویه) در مقر دبیرخانه اتحادیه عرب در قاهره و بنا بر درخواست تشکیلات خودگران فلسطین برای بررسی جنایت ها و برنامه های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین برگزار شد.

شورای اتحادیه عرب در بیانیه خود تداوم جنایت ها و خشونت های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، حمله به ده ها هزار غیرنظامی، محاصره مردم نوار غزه و قطع تمامی نیازهای زندگی آنان توسط رژیم اشغالگر، تخریب مناطق مسکونی، بیمارستان ها، مدرسه ها، دانشگاه ها، مساجد، کلیسا ها و زیرساخت های نوار غزه را محکوم کرد.

اتحادیه عرب در بیانیه خود به تشدید گفتمان نفرت پراکنی، نژادپرستانه و تحریک آمیزی که رژیم اشغالگر ایجاد کرده است اشاره کرد و جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه را «نسل کشی» به شمار آورد.

اتحادیه عرب از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا برای حفظ امنیت و صلح بین المللی و اتخاذ تصمیم الزام آور برای توقف جنایت های برنامه ریزی شده همه جانبه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین که امنیت و صلح منطقه ای و بین المللی را در معرض خطر قرار داده، در انجام مسئولیت های خود کوتاهی نکند.

در بیانیه اتحادیه عرب از امریکا و کشورهای عضو شورای امنیت که از خشنوت های رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین حمایت می کنند خواسته شد که مواضع منسجمی با قوانین بین المللی و قوانین بین المللی حقوق بشر اتخاذ کنند و خواستار آتش بس دائم و التزامرژیم صهیونیستی به توقف خشنوت علیه مردم فلسطین شوند.

بیانیه مذکور نسبت به خطرات برنامه ها و جنایت های رژیم اشغالگر برای کوچ اجباری حدود دو میلیون شهروند فلسطینی که در داخل نوار غزه آواره شدند هشدار داد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا