سیاسی

وزیر خارجه عراق:
در پی دستیابی به جایگاه طبیعی خویش در منطقه و جهان هستیم

وزیر امور خارجه عراق با اشاره به موضع ثابت عراق در قبال مسأله فلسطین، بر تلاش این کشور به منظور دستیابی به جایگاه و  موقعیت طبیعی خود در منطقه و جهان تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه عراق با انتشار بیانیه ای، از سخنرانی فواد حسین معاون نخست وزیر و وزیر خارجه عراق در مرکز آکادمی دیپلماتیک بین المللی در وین با عنوان «خاورمیانه 2024 .. چالش‌ها و فرصت‌ها» با حضور امیل بریکس رئیس این آکادمی و شماری از شخصیت های سیاسی و  دیپلماتیک و دانشجویان عراقی در وین پایتخت اتریش و همچنین حضور شماری از پژوهشگران امور خاورمیانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، فواد حسین در اين سخنرانی با اشاره به  توسعه روند دموکراسی در عراق و انتخابات اخیر شوراهای استانی و محلی، برتلاش عراق به منظور رسیدن به جایگاه طبیعی خود در منطقه و جهان تاکید کرد.

وزیر خارجه عراق با تصریح به موضع ثابت کشورش در قبال مسئله فلسطین، بر لزوم توقف جنگ غزه  که  احتمال گسترش آن و تهدید کل منطقه را افزایش داده است؛ تاکید کرد و گفت این وضعیت به نفع هیچ یک از طرف های منطقه ای و بین المللی نخواهد بود زیرا جنگ ها هیچ وقت راهگشا و راه حل نبوده اند و در نتیجه باید هر چه سریعتر متوقف شوند.

فواد حسین در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت اقتصادی و برنامه‌های تدارک دیده شده برای  ایجاد یک اقتصاد متنوع و بدون وابستگی به رانت، با ایجاد صنایع مختلف و احیای بخش کشاورزی و تولید گاز با اتکا به  نیروی انسانی کافی و توانمندی و شایستگی های عراقی ها برای تولید برق و انرژی وسرمایه گذاری در زیرساخت ها اشاره کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا